130 let

Diskuze

Finančník Babej-Kmec: Jak vytunelovat firmu v roce 2012

Podvržené akcie či protiprávně zvolené orgány společnosti patří mezi zbraně, jimiž lidé kolem podnikatele Sisáka bojují o vliv na Setuzu.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Spolekspolku

29. 2. 2012 9:39
Vrchní soud v Praze - 14 Cmo 286/2010 - 142 z 26. října 2011
Podle toho usnesení, kterého se MBK pořád dovolává: "Dle dohody o převodu úplatných cenných papírů ze dne 11.2.2008 společnost  Euro Capital Alliance Ltd. prodala navrhovateli 5ks kmenových akcií na majitele společnosti VCG ............., ve  jmenovité hodnotě 100.000,- Kč, čísla A11 – A15. Za navrhovatele smlouvu podepsal JUDr. Martin Veselý na základě plné moci; za převodce ji podepsal Mgr. Ing. Ivo Hala na základě plné moci." a "Od 11.2.2008, kdy došlo k předání akcií navrhovateli na základě písemného protokolu, měl odvolatel nejméně dva akcionáře, o čemž společnost Euro Capital Alliance Ltd. jako převodce akcií věděla. O převodu akcií měl být převodcem informován i odvolatel." Mimochodem, MBK všude roztrušuje, že má pravomocné rozhodnutí o tom, že je akcionář. Pravomocný je ale pouze výrok "rozhodnutí jediného společníka při výkonu působnosti valné hromady obchodní společnosti VCG, učiněného dne 19.11.2008, je neplatné ". Že má akcie je pouze v odůvodnění. PS. Stále ještě akcionářem - ale už na to nemám čas.  Jen mě pan Léko a pan Motejlek vytočili, že píšou tyhle "chlaospěvy" na MBK aniž by si nastudovali, co je to za ptáčka. Ale chápu, z něčeho se žít musí. 
0 0
možnosti

Murdoch

29. 2. 2012 10:45
Cítím v tom Vašem zdůvodnění
Cítím v tom Vašem zdůvodnění jistou diskrepanci. Možná tu právničinu špatně čtu, ale na jednu stranu mu vytýkáte, že měl jako 50% vlastník učinit nabídku minoritním akcionářům Spolku, na druhou vysvětlujete, že Vrchní soud jej neposvětil jako akcionáře, pouze popřel, že by měl Viachem akcionáře jediného. Pokud je mi známo, Viachem měl ZJ 2 mil. před tím žertovným pokusem o navýšení o fiktivní pohledávku, čili těch 5 stotitisícových akcií by na 50% podíl nestačilo - to by byla ona čtvrtina, o které Babej tvrdí, že držel on, čtvrtinu Prochy a 50% Sisák.  Ještě k těm chvalozpěvům - pan Léko mě na stránkách ČP už dříve upozornil, že Babej na Slovensku rozvíjel aktivity ne nepodobné Key Investments, takže mu trochu škodíte:-) Jasně už na počátku textu napsal, že je to vyjádření jedné strany, Sisák svou verzi nedodal, takže tu Babeje zajisté nikdo neglorifikuje, jen zveřejnili opět jeden žertovný pokus o vytěsnění nezbedného exkolegy.  Zdravím a hezký den přeji:-)
0 0
možnosti

Spolekspolku

28. 2. 2012 22:09
PíáR
Chápu MBK a chápu, že vytvářet tyto internetové stránky je také o byznysu a generování příjmů z PR. Nicméně se na mě nezlobte, tento článek by měl být jasně v pravém rohu označen jako "Placená reklama/PR".1. MBK rozhodně není žádný svatoušek. Spolu s Procházkou a Sisákem za její vlastní peníze ovládli Spolchemi. Bylo to velmi podobným způsobem jako na této stránce často kritizovaná MUS.  Jen peníze nešly přez Švýcarsko, ale přez Bank Valeta na Maltě. Murdoch má velmi přesné informace o Forestu a další historii.2. MBK ani není žádný finančník. Pár let si odseděl v Czech Rating Agency a pak v IB Standardu, kde zprostředkovával pár pidi transakcí.3.  Jediný důvod proč MBK nestačil Sisákovi byly jeho zdravotní potíže v roce 2008. Když dostanete infarkt, tak s držitelem černého pásku v karate těžko udržíte krok. Tohle nemyslím jen obrazně. Dovolím si tvrdit, že kdyby tehdy nemusel kvůli těmto zdravotním důvodům exitovat tak se Sisákem a Procházkou dále dělají levárny na stát, financující banky, dodavatele, japonské akcionáře a minoritné akcionáře.4. Spousta triků, které na MBK Sisák a Procházka udělali, se naučili právě od něho.  Myslím, že tu kandaskou žumpu zakládal právě MBK.5. Navíc pokud MBK o sobě tvrdí, že zíslal 50% Viachemu, tak zapoměl učinit minoritním akcionářům Spolchemie povinnou nabídku odkupu.Neříkám, že Sisák a Procházka jsou svatoušci, ale MBK jen nestačil s dechem. A zdravím murdocha. 
0 0
možnosti

Murdoch

29. 2. 2012 8:37
Zdravím právníka s
Zdravím právníka s dalekohledem blahé paměti:-)1. Vím o cca 70 mil. schvalovaných na VH jako odstupné pro bývalého majoritáře tuším v r. 2007, pak tu máme  byznys pro onu spřátelenou pojišťovnu jednající ve shodě, pak tu máme odkup cca 9% akcií, ale že by to byl komplet projekt MUS, takové info nemám. Jsou tu špatná rozhodnutí na účet Spolku - proti přání MBK nákup podílu v Setuze za cca 80, nákup Campy AG, která cca půl roku poté skončila v insolvenci a spousta jiných nesmyslných projektů, ale pokud by to bylo komplet MUS, tak proč ty dluhopisy?2. zřejmě to tak bude, jeho track record jsem tolik nesledoval, jako ten Sisákův:-)3. možná ano - to Vy víte určitě lépe než-li já, však jste kdysi psal na kurzech, že se Babej už dál nehodlá na těch čuňačinkách podílet:-) Jestli to bylo boží vnuknutí nebo zdravotní důvody, neumím posoudit4. Myslím, že nejvíc triků přinesl do holportu určitě Sisák, to že MBK zakládal Euro Capital Alliance není dle mého zásadním argumentem, neb s Prochym byli spolužáci a deal se Sisákem museli uzavřít až posléze, co narazili u České finanční:-)5. Nejsem si jist, jestli MBK tvrdí, že získal, nebo že - abych parafrázoval jistého exministra - historicky držel 50% podíl ve Viachemu. Kdyžtak dejte link, měl jsem za to, že se hlásí k 25%, totéž Prochy, zbytek Sisák... P.S.: Stále ještě akcionářem?:-)
0 0
možnosti

Murdoch

28. 2. 2012 13:20
Pokud mě paměť neklame, tak
Pokud mě paměť neklame, tak povstala převzejím pojistného kmene zkrachovalé pojišťovny Universal:-) Kdysi jsem to kontroloval... a Spolchemie se svými pojistkami zajišťovala poměrně výraznou část (snad třetinu?) jejich ročního obratu:-)
0 0
možnosti

Pepan25

28. 2. 2012 12:47
Touch !!
Pár kliošů má, takždopádně by to byl krach pojišťovny po dlouhé době. Doufám, že jim hoši ČNB koukají pěkně pod prsty.
0 0
možnosti
Ta firma tady vlastní spoustu
Ta firma tady vlastní spoustu věcí, hlavně nemovitosti. Kterou konkrétní firmu máte na mysli? Společnosti Via Chem Group věnujeme primárně kvůli tomu, že dluhopisy této firmy mají v portfoliu městské části Praha 6 a 10 a další subjety. Druhým důvodem je otřesná situace v justici.
0 0
možnosti

Luk4

27. 2. 2012 22:07
Díky za reakci. Už se
Díky za reakci. Už se orientuji. Čili pan Babej nebyl kmenovým členem "party", nýbrž pouze společníkem v jednom odvětví. A jako klasický "partner" dopadl.
0 0
možnosti

Murdoch

28. 2. 2012 11:45
Nevím, jestli ve Vašem
Nevím, jestli ve Vašem komentáři není jistá míra ironie...ale ano, společníkem takříkajíc z nutnosti.
0 0
možnosti

Pepan25

27. 2. 2012 21:27
Neplatné akcie - klasika
Pro připomenutí vlastní Setuza: http://www.enviweb.cz/clanek/zemedelstvi/56591/doslo-na-penize ; (viz závěr článku).Tehdy trvalo asi tak 5 let, než soud určil, které akcie jsou platné.  Mezitím proteklo nejen hodně vody Labem, ale také různými směry kolem a hlavně ze Setuzy spousta peněz. Bude to tentokrát známo dřív?
0 0
možnosti

Luk4

27. 2. 2012 20:32
Promiňte, možná jsem
Promiňte, možná jsem nechápavější, ale do roku 2008, či spíše 2009, dělal pan Babej s panem Sisákem co? Voňavoučký byznýsek?
0 0
možnosti

Murdoch

27. 2. 2012 21:36
Neříkám, že spolu dělali
Neříkám, že spolu dělali voňavoučký biz, ale pro zorientování by Vám mělo stačit, že k privatici Spolchemie museli původní partneři Babej s Procházkou Sisáka přibrat, protože balík Spolchemie v držení České finanční měl tzv. právní vadu - šlo o spor mezi Spolkem a jeho bývalým majoritním akcionářem, jež přivedl Spolek na pokraj krachu.  Na straně tohoto akcionáře se za Foresbank zhmotnil jistý pan Sisák a upozornil, že bez něj se reprivatizace bez soudních tahanic zřejmě nepodaří, takže se nakonec dohodli. Prochy se postupně přesunul na stranu Sisáka, Babej trochu znejistěl a i kvůli pofiderním investicím do Campaspolu, německé Campy AG, Setuzy etc. se rozhodl odejít a společníci ho měli vyplatit, což se nestalo.  Tvrzení, že jednají oba ruku v ruce a pak se společně napakují na arbitráži je úplně směšné. Bez znalosti běhu a dějů kolem Viachemu a Spolchemie je zbytečné cintat si pentli...
0 0
možnosti

J52i95ř93í 14K32o79p51i17s

27. 2. 2012 17:05
Česká klasika
fingovaný tunel ve kterém si všichni loupežníci přijdou na své. Jak tuneláři na vytunelovaném majetku, tak "poškození" v arbitráži. Jediný kdo opět zapláče bude daňový poplatník.
0 0
možnosti

Murdoch

27. 2. 2012 19:11
V tomto se mýlíte - Babej je
V tomto se mýlíte - Babej je se Sisákem na kordy už od roku 2008, kdy odešel z managementu Spolchemie. Sisák slíbil jeho podíl vyplatit a nikdy k tomu nedošlo, místo toho neustále vymýšlí, jak Viachem získat pod 100% kontrolu. Toto je už druhý veřejně známý pokus - první byl pokus o zápočet fiktivní pohledávky jakési firmy Pembroke z Britských Panenských ostrovů. Čili chyba je jednoznačně na českém ramenu spravedlnosti, že nedokáže ty sisákovštiny účinně eliminovat. Nevím, jestli ještě není p. Sisák v podmínce, česká justice možná čeká, až mu skončí, aby mu nehrozil flastr natvrdo:-) K autorovi: super článek, děkuji!
0 0
možnosti