Úterý 19. března 2024, svátek má Josef
130 let

Lidovky.cz

Kdo je Babišem políbený ‚génius‘ Prchal? Novinář, hvězda marketingu a manžel Dity P.

Česko

  18:19
PRAHA - „Náš největší guru je Mára!“ Věta, která v sobotu rezonovala tiskovou konferencí Andreje Babiše, poukázala na osobu, která má velký podíl na vítězství hnutí ANO. „Mára“ je marketingový odborník Marek Prchal, který vytvořil Babišovi předvolební strategii na míru. A to na sociálních sítích.

Andrej Babiš objímá Marka Prchala na tiskové konferenci ANO k výsledkům parlamentních voleb. foto:  Dan Materna, MAFRA

Do sobotního večera byl Prchal v zásadě skrytou osobou, po sobotním obejmutí a Babišově polibku už to rozhodně neplatí.

Když Andrej Babiš zvítězil s velkým náskokem nad ostatními stranami, děkoval před fotoaparáty a novináři mnohým svým kolegům. Jmenoval několik lidí, bez nichž by úspěchu ve volbách nemohl dosáhnout. 

Génius na pódiu

Zaznělo také poděkování „Márovi“. V návalu emocí si nakonec lídr hnutí ANO svého marketingového „génia“, jak jej veřejně označil, pozval na pódium.

V ostrém světle jej objal a políbil na tvář. Marketingový expert Marek Prchal neskrýval radost. Na druhou stranu byla v jeho očích patrná i jistá nervozita. Jako by si přál zůstat v pozadí.

„To je on! Génius sociálních sítí!“ velebil Babiš Prchala. Když dozněl potlesk a smích vítězného lídra hnutí ANO, Prchal rychle odběhl z dosahu fotografů.

21.října 2017 v 19:33, příspěvek archivován: 22.října 2017 v 14:47

Andrej Babiš během tiskové konference políbil na čelo svého PR guru Marka Prchala. http://ldvk.cz/Ev0

Třiačtyřicetiletý marketingový expert má sice ve svém oboru bohaté zkušenosti, na pozornost si ale příliš nepotrpí. O tom svědčí také jeho odpověď na otázku, zda poskytne serveru Lidovky.cz rozhovor. 

„Nezlobte se,“ uvedl slušné odmítnutí. Rozhovory médiím dávat nechce, ačkoli momentálně zažívá úspěch jako nikdy předtím. Na sociálních sítích, tedy v prostředí jemu nejbližším, se stal hvězdou.

Fotografie a video z chvíle, kdy jej Babiš objímá a líbá na tvář, se rychle šíří. Vznikly dokonce už i různé koláže a videoskeče.

Andrej Babiš na tiskové konferenci ANO k výsledkům parlamentních voleb.
Andrej Babiš na cestě do volebního štábu ANO.

V rámci práce pro ANO také Prchal zaujal tím, že dokázal využít některé Babišovy výroky, původně přijímané ironicky až kriticky, k jeho propagaci. Známý je třeba výraz „sorry jako“. 

Prchal je přitom zasvěcené skupině uživatelů sociálních sítí známý již delší dobu. Hnutí ANO pomáhal už při minulých sněmovních volbách. Kromě toho se marketingový odborník věnoval také grafickému designu a žurnalistice. Zkušenosti využil i při psaní jedné části Babišovy knihy O čem sním, když náhodou spím.

Marketingová jednička

Členem volebního online týmu hnutí ANO byl už při volbách do Poslanecké sněmovny, Evropského parlamentu, Senátu, na Magistrát hlavního města Prahy a v krajských volbách. 

Podílel se též na řadě kampaní, například pražského dopravního podniku, ROPIDU, Pražské integrované dopravy či pražského magistrátu. Z velkých firem si jej vybrala společnost Pepsi, Nivea, Snickers či Milka.

Prchal je manželem bývalé šéfredaktorky časopisů o gastronomii, spisovatelky a moderátorky pořadu Deník Dity P. v České televizi. Tou je Dita Pecháčková.

Dětský šampon, který neštípe v očích: Přečtěte si!
Dětský šampon, který neštípe v očích: Přečtěte si!

40 uživatelů eMimina se pustilo do testování jemného šamponu KIND od značky Mádara, který je vhodný pro miminka už od prvních dnů. Jak si šampon...