aby se to nezvrhlo...
jsem ten poslední, kdo by měl něco proti tomu, aby se škatulata rozhýbala, tj. aby češi učili venku a cizinci tady... a stávali se našinci... tomu ale překáží dnes hlavně platy, na humanitních, narozdíl od přírodních a technických věd, které jsou vpodstatě internacionální, i jazyková bariéra je ale otázka, zda by příchod děkana odjinud - který zatím na škole ani krátce nepůsobil a nemá s ní zkušenost - nevedl k oslabení funkce, tj. vznik děkana mimoně, za jehož zády si každý šeptá česky a který je vpodstatě jen příďovou výstavní figurkou "světovosti". požadavek alespoň základní komunikační schopnosti v jazyce země, ve které má působit, mi napřipadá nijak šovinistický, protože děkan není primárně učitel, ale administrátor, musí jednat s tisícem úřadů nebo i soukromými firmami, s kýmkoliv. nemůžete se utěšovat, že bude existovat v nějakém anglojazyčném vakuu jen mezi akademiky a na vnější svět okolo fakulty bude mít tlumočníky. jak naznačuje paní štorchová, česká touha po větší světovosti se nakonec zvrhne v mechanické odškrtávání "zahraničního působení" a ve výpravy čackých čechů do ciziny ne kvůli věci samé (věcně odůvodněné působení), ale pro metály a vykazování, aby bylo čím se "vylepšit" na domácí půdě...