To opravdu ale není to pravé ořechové.
Znám to, když je primově nastavená průměrná spotřeba, tak si s sebou šoféři vozí kanystry. Mají motýlí nohu na plynu a doma každý litřík potěší. Na druhou stranu, jak chcete proboha v dnešních zácpách stanovit jen trochu objektivnější "průměrnou spotřebu"? Nota bene, když je prokázáno, že výrobci automobilů v rámci boje o zákazníka in puncto spotřeby svých vozů prokazatelně lžou? Potom nelze věřit údajům ve velkém techničáku, protože to by šoféři museli doplácet ze svého!Orpak Systems nepotřebuje pracovat s hypotetickou "průměrnou spotřebou". Eviduje kilometry (samozřejmě, přes GPS) a tankování. Všechen natankovaný benzín jde jen do autorizovaných nádrží, jinam ho upravený stojan prostě nepustí. Proto je speciálně upraveno hrdlo nádrže, které je navíc vybaveno sítkem, takže se ani pěkně na starý způsob, hadičkou, nedá nic vyssát. Palivová soustava se dá samozřejmě rozpojit a benzín ukrást tímto způsobem. To je ovšem docela riskantní a nákladné a náročné - a dá se na to docela jednoduše přijít.Takže tento systém neřeší "nadspotřebu", ale přispívá k úsporám. Ale na druhou stranu, šofér, který se dostane do traffic-jamu, se nemusí obávat, že bude doplácet. Prostě jde o poměrně hermetický okruh oběhu paliva a jeho evidence. Náklady nejsou velké, ale samozřejmě, pro malou firmu to je asi nerentabilní.