Corder vytvořil Sněhovou královnu v roce 2007 pro Anglický národní balet, kde titulní roli tančila primabalerína Daria Klimentová. V Praze krutou krasavici ztvární ve čtvrtek večer první sólistka Baletu ND Alina Nanu, která je podle choreografa postavou a stylem tance Klimentové velice podobná. Alternovat ji budou první sólistky Nikola Márová a Miho Ogimoto.
Tanečnice a špionka Mata Hari ožije v baletním představení |
Corder byl od dětství okouzlen Prokofjevovou hudbou, o inscenaci Kamenného kvítku prý uvažoval dlouho. Pod tlakem cenzury v tehdejším Sovětském svazu se Prokofjev a jeho manželka rozhodli na přelomu 40. a 50. let postavit balet na staré pohádce pocházející z oblasti Uralu. Mezi třemi postavami se odehrává novoromantický příběh boje dobra a zla.
Na Západě je balet málo známý, což bránilo i Corderovi v nastudování, obával se o jeho návštěvnost. „Pak mě napadlo, že by se hudba hodila ke Sněhové královně - jsou tam podobné situace, kouzla, triky a intriky. Jsou tam také tři postavy - je to úplná paralela,“ popsal svou inspiraci před českou premiérou.
Příběh Sněhové královny v Corderově pojetí nevypráví jenom pohádku o vládkyni zimy, ale také přináší poselství: vyzdvihuje statečnost dívky Gerdy v protikladu s přesvědčivostí Sněhové královny jako ztělesněním zimy a moci přírody. Právě motivy přírody se objevují i v pohádce Hanse Christiana Andersena, kterou je dílo inspirováno.