Klasickou Shakespearovu hru zpracovalo pro Slavnosti režisérské duo SKUTR - Martin Kukučka a Lukáš Trpišovský, kteří do hlavních rolí obsadili Terezu Voříškovou (alternace Marie Poulová) a Jana Sklenáře.
SKUTR se do prostor Nejvyššího purkrabství vrací po dvou letech. „Téma první velké lásky je přesně pro nás – Martina romantika a mne skeptika. A stejně tak je rozkročena i Shakespearova hra Romeo a Julie. Zpočátku romantika, v závěru drama s velkou skepsí možnosti naplnění lásky v našem světě. Zpočátku komedie, v závěru tragédie s velkým vykoupením,“ říká o hře Lukáš Trpišovský.
Kromě této premiéry budou na scéně Nejvyššího purkrabství Pražského hradu k vidění komedie Sen noci svatojánské s Vandou Hybnerovou a Davidem Prachařem, Zkrocení zlé ženy s Romanem Zachem a Tatianou Vilhelmovou (v alternaci s Janou Strykovou) a Veselé paničky windsorské s Bolkem Polívkou, Simonou Stašovou a Evou Režnarovou.
Z Bratislavy do Prahy zavítá vůbec poprvé představení Večer trojkráľový alebo Čo len chcete a na Pražský hrad se na tři večery vrátí také loňská ostravská inscenace Michala Langa Jak se vám líbí. Hrát se bude i na letní scéna Hudební a taneční fakulty AMU na Malostranském náměstí , která bude od 29. července patřit úspěšnému titulu minulé sezóny komedii Mnoho povyku pro nic v režii Jiřího Menzela.
Halka Třešňáková v Meet Factory
Shakespearovský titul na léto připravila také Meet Factory. Inscenace nazvaná O něco horší než Romeo: tragédie z rozmaru je součástí stejnojmenného mezižánrového experimentu pořádaného v tomto kulturním centru. Site-specific projekt je založen na reinterpretaci třech textů: Shakespearovy hry Romeo a Julie, románu Temná energie současné německé autorky Juli Zeh a spisu filosofa Sørena Kierkegaarda Svůdcův deník.
V hlavních rolích projektu na pomezí divadla a monumentální umělecké instalace se obejví Matěj Nechvátal a Halka Třešňáková, známá také jako asistentka Tondy Blaníka v politicko-satirickém webovém seriálu Kancelář Blaník. Autory projektu jsou Karina Kottová a Matěj Samec, režii měla Viktorie Čermáková. Vizuální umělec Jan Haubelt připravil pro projekt instalaci jedenácti monumentálních soch, jejichž tvary jsou odvozeny od motivů Abecedy Vítězslava Nezvala, v souvislosti s níž Karel Teige typograficky zachytil taneční pojetí jednotlivých písmen.
Komediální léto na Vyšehradě se Studiem Dva
Letos už 12. ročník Metropolitního léta hereckých osobností přichystalo od 24. června do 31. srpna na Letní scéně Vyšehrad i na své domácí scéně Studio DVA. Divadelní přehlídku obohatí premiéra komediální one man show Boba Klepla Vysavač, chybět nebudou ani osvědčené tituly z minulých let. Navíc se na domovské scéně Studia na Václavském náměstí odehraje v průběhu prázdnin několik repríz úspěšné hry Sex pro pokročilé i letošní novinky Smolíkovi a jejich podivuhodné dobrodružství.
Již druhým rokem je na srpen do divadla připraveno také Léto slovenských hvězd. Přehlídka bratislavských divadelních souborů se uskuteční v druhé polovině srpna a odehráno bude sedm představení, mezi kterými jsou tři české premiéry. Vystoupí v nich známá jména slovenského divadla, jakými jsou Emília Vášáryová, Milan Lasica,Milan Kňažko, Anna Šišková, Maroš Kramár, Kamila Magálová, Marta Sládečková, ZuzanaMauréry a mnoho dalších.
Rozmarný bonus spolku Kašpar
Spolek Kašpar hraje v Divadle v Celetné téměř po celé léto klasiku Vladislava Vančury Rozmarné léto. V režii Jakuba Špalka hrají Jan Potměšil, Miroslav Hanuš Kateřina Důrová Eva Elsnerová, Jitka Nerudová a další. Na divadelních prknech ožijí říční lázně Antonína Důry s molem i terasou pro návštěvníky...
Další inscenací je Rozmarné léto - Bonus, které podle autorů vznikla jako Dárek pro ty, co kteří Rozmarné léto znají a milují. Nápad dopsat Bonus vznikl během repríz léta 2010. „Zjistili jsme, že mnoho diváků přichází znovu a znovu, každý rok zajdou do našich říčních lázní, a uvědomili jsme si ohromný potenciál těchto „rozmarných fandů“. Začal vznikat text pro znalce Vančurova příběhu. Rozmarný bonus lze přirovnat k bonusům filmů na DVD. Zde najdete to, co původní příběh zatajil, vynechal či opomenul – skrytá tajemství, rozhovory šeptané i scény s hvězdičkou. Nechybí nové písně, kouzla a triky i fakta historická,“ říkají organizátoři.
Chantal Poullain a Regina Rázlová v Ungeltu
Letní scéna Divadla Ungelt nabídne letos v létě inscenaci Kurtizána. V milostném příběhu z počátku 20. století v hávu dekadentní epochy krásy Belle Epoque hraje v titulní roli někdejší kurtizány Chantal Poullain, v roli jejího milence Igor Orozovič a v roli jeho matky Regina Rázlová. Režie se ujal Pavel Ondruch.
K vidění tu bude také letošní novinka Království boží na zemi (premiéra 16. 6.) od Tennesseeho Williamse. Ve strhující analýze zoufalství a samoty v rouchu apokalyptické vize z pera klasického básníka amerického jeviště si v Ondrouchově režii zahrají Jitka Čvančarová, Martin Hofmann a Ondřej Novák.
Nový cirkus v multifunkčním prostoru Jatka 78
Loni otevřený originální prostor spojující divadlo, hudební klub, galerii i zkušebny a tělocvičnu sídlí v holešovické tržnici a je domovskou scénou Cirku La Putyka.
Hrát se tu bude pouze v červenci, pak opět v září. 15. 16. a 17. července budou Jatka 78 hostit úspěšný novocirkusový program Analog / Analog Strikes Back. Jeho autory jsou umělci, kteří mají zkušenosti z nejlepších „company“ a objíždějí se svým uměním svět. Exkluzivně pro Prahu připravili tři mimořádné večery. Vystoupí na nich Ethan Law (cyr wheel, floor acro), Florian Zumkehr (floor acro, hand stand, čínská tyč, zpěv), Bertan Canbeldek (žonglování, tanec), Manda Rydman (aerial ring, contortion), Remy Martin (čínská tyč), Merlin Ettore (bicí), Lena Kilchitskaya (tanec), zpěvačka Ena Souka a další.
Cirk La Putyka následně uvede dvě představení Dolls. Tento projekt navazuje na tradici loutkářského rodu Matěje Kopeckého, hledá nové cesty manipulace s předmětem a zkoumá vztah nového cirkusu a loutky. Herci se inspirovali lidmi, kteří se věnují rituálům, pracují se zvířaty, hrají loutkové divadlo, na řadu ale přišly také moderní technologie a film. Jde o multižánrové mezinárodní hledání nového tvaru v současném umění.