130 let

Diskuze

Mají zůstat periferní aerolinky na nebi?

Je provozování státních aerolinií v malé zemi zbytečný luxus, nebo by naopak měly být součástí základní dopravní infrastruktury?

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P

Psipacka

22. 2. 2012 1:02
:-)
Nebudu se hádat, ale vidím, jak snadné je přesvědčit davy, že letecká doprava je ztrátová. Totéž se tvrdí o lodní, totéž se tvrdí o železniční.........je zajímavé, že v zemích mimo eurozonu si každý nad tímhle článkem bude ťukat na hlavu. Když jsou tak ztrátové, tak se logicky vrátíme k oslům, ne?Tvrdík měl úžasné zadání - snížit cenu i hodnotu společnosti na minimum, aby jí co nejlevněji mohl koupit Aeroflot. Takže prodal kvalitní letadla, nakoupil naprosté sračky, zrušilo se co nejvíce zaoceánských letů, PRODALO SE CARGO, vyhodili se kvalitní piloti (údajně proto, že bezpáteřně trvají na svých platech) najmou se charterový piloti mající největší praxi  z trenažerů - takže už je v nabídce jen značka OK :-)Naivní zmíňky o tom, že Budvar nepůjde do kopru jen proto, že je pod drobnohledem, je fakt sranda. Jak snadno se slila Škoda s WV, takl snadno se slije pivo. Škoda se těm autům říká jen z tradice v Čechách. Sebrali nám už skoro všechno. Potravinová soběstačnost je skoro sprosté slovo............no nic, už takhle je to hrách na stěně :-(
0 0
možnosti
IL
Nevím, co má Bendl nebo vláda
Nevím, co má Bendl nebo vláda nebo ODS za lubem s Budvarem. Ale tato firma je pod takovým drobnohledem médií i opozice, ale i koaličních partnerů, že je velice těžké něco nekalého prosadit. To je můj názor. Nevylučuji, že někdo něco zkouší, ale podle mne to nemůže projít.
0 0
možnosti
IL
Buhužel, je to problém, ale
Buhužel, je to problém, ale přece není řešení veškerý státní majatek prodat do soukromých rukou. Potíž je v tom, že je strašně málo manažerů, kteří řídí státní podniky tak jakoby byli soukromé. Myslím, že je problém v politice, která na tyto posty vybírá špatné lidi, kteří politikům pak přihrávají peníze ze státního podniku různými cestami.
0 0
možnosti
X

Xjert02

10. 2. 2012 11:43
Statni hospodareni
Uz jste nekdy nekdo videl stat v necem podnikat s peci radneho hospodare??? Jinak k te statni doprave, resp. k doprave rizene statnimi zasahy...http://tinyurl.com/chqhbps
0 0
možnosti
B

Bug

10. 2. 2012 11:19
urážka
Slova jsou ohebná, a tedy co je skutečností:"Mám to od členů dozorčí rady, i minulých." Vaše slovaCo prezentuje ministr s takovou politickou dráhou ohledně Budvaru, když začne emotivně ječet -  v časové lince - známkoprávní spory, náklady na marketig, ? Je to tajné, či občan je nevzdělaný blb, které mu se nevyplatí nic říkat, všechno otočí, nic nechápe, proto Vy víte, co bude ministertvo dělat - a podle Vás bude konat jen pro blaho této země, jak konalo v jiných kauzách či jak konala jiná ministerstva v dalších kauzách. Napište, co bude dál s BUdvarem, pokud je ministr kompetentní, má plán, má vizi, sem s ní, a né, aby začal ječet, že voni, co tam dělaj, že nepostupujou podle zákona o veřejných zakázkách.  A hned jinde se vrtěj losovačky, protože se zákon o veř. zakázkách mění, protože je naprd .Budvar si neučúrne bez toho, aby se nejistil tam nahoře vč. dozorčí rady.Koho jsem urazil? Proč si neověříte, o čem je causa SAMSON historicky? A pak píšete o ČSA, že tam politická garnitura nasadila své nohlsedy, jinak neschopné viz Váš článek. Odpovězte, co sleduje ministr tou kampaní na takřka bezvýznamného managera národního podniku, proč ho po dvaceti letech neodvolá, bez keců o schopnostech či neschopnostech, proč mu formálně nepoděkuje a čágobelo.  Jaký prospěch má kdo z té kampaně, no asi ten, co přijde po Bočkovi, protože se jaksi ztratí, co se bude dít dál. Ale asi víte víc o tom, jak politici typu Bendla a jejich poradci uvažují, proto jsem tak neslušný a proto se cítíte být uražený, včem jste uražený - mým stylem? Dál nebudu polemizovat, protože si  na Vás vážím, jak bylo již řečeno jinde, že reagujete, a nemám zájem vás dál otravovat a vlastně i sebe.  Neb každý ví své a jediné co nás pojí je naše řeč česká. 
0 0
možnosti
B

Bug

10. 2. 2012 8:50
konzistentní to je slovo
Dobrý den, porovnáním příspěvku o Budvaru s tímto, konstatuji - nejste konzistentní. Kdo má prospěch z toho, že u jednoho podniku , který funguje, a nemusel by, ospravedlňujte nekompetentního politika, který se zřejmě chystá nasadit ty procesy, které v následujícím článku o aerolinkách popisujete, do té firmy, Vaši kamarádi z dozorčí rady Budvaru ? Nebádám proč takto píšete, ale je to úpadek, být tak průhledný a povrchní. Nebo je to profesionální deformace, pokud ano, pak pardon.
0 0
možnosti
IL
Co vy víte o tom, co chce
Co vy víte o tom, co chce udělat ministerstvo zemědělství v Budvaru? Myslíte, že chtějí tu firmu zničit? Uvažujete vůbec? Zřejmě ne, umíte jen urážet. Díváte se na věci černobíle. Věty o "mých kamarádech z DR Budvaru" fakt nechci ani komentovat.
0 0
možnosti
D

Davjac

9. 2. 2012 10:14
a proč by neměly
Řešení je v relativním pojmu poměrně jednoduché. Ať existují pokud si na sebe vydělají, a je jedno, jestli mají linky z Horní Dolní do Dolní Horní, či z Bajkonuru na Slunce. Ale pouze v případě, že si na sebe vydělají - t.j. fungující rozvíjející se firma se správnými lidmi, co mají loajalitu vůči dané společnosti, nikoliv stranickým a jiným kamarádům. Pokud si nevydělají, ať padnou a najde se buď někdo jiný, kdo bude schopen jejich trh pokrýt, nebo daný trh prostě zanikne. Mít národního dopravce je sice velmi hezké, ale v případě neustálého dotování ze státní kasy poněkud drahý luxus v dnešní době. Vše je pouze o lidech, když bude schopné vedení, které  dokáže najít a využít potenciál, a naopak nedotovat nerentabilní, pokud k tomu nebude v rámci celku dobrý důvod, let. společnost bude fungovat.Někdo má prostě potenciál provozovat rentabilně dopravu mezi dvěma body jedním letadlem a někdo po celém světě stovkami letadel. A žádná národní let. společnost nemusí létat jenom ze/do svého státu a na území svého státu. No možná v KLDR musí, kdo ví...
0 0
možnosti
  • Vybrali jsme pro Vás