130 let

Diskuze

Na svět se řítí gamifikace! Budeme hrát o život?

Nebezpečný trend, nebo utopie? Z transformace šedé reality na zábavnou hru se do roku 2016 stane byznys v hodnotě tří miliard dolarů.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Y

Yossarian00

29. 8. 2012 19:43
Alespoň poslední odstavec nás vrátil na zem
už jsem se lekl, že to bude i bez kritického pohledu, naštěstí historie nás vždy dokáže poučit. A co je cílem? Jen tupé stádo, které naučítě sbírat body za to, že něco udělají, asi jako koně (a tímto nechci tyto zvířate nějaku urazit), kteří dostanou cukr za dobrý skok. V tomto směru je pak jednodušší se přibližovat světu, jak ho popsal Aldous Huxley v Konci civilizace - všichni jsou systémem předurčeni svým rolím ve společnosti.
0 0
možnosti
J

Jindrichmelar

27. 8. 2012 14:53
Fold it
Využití online hry pro vědu už je na světě a má na kontě už i vyřešení pár dlouhodobých vědeckých oříšků ze světa modelování proteinů. http://en.wikipedia.org/wiki/FolditFold it je nejenom užitčná, ale i docela zábavná hra, kde navíc soutěžíte s ostatními, komunikujete atd. Vzniklo to původně na bázi projektu Rosetta, který podobně jako už zmiňovaný SETI@home využívá kapacitu počítačů po celém světě k řešení úkolů. Fold it to posunul dál aktivním zapojením hráčů a ukázalo se to jako hodně přínosná záležitost. Zkrátka o crowdsourcingu ještě uslyšíme. Otázka je jenom do jaké míry se to zvrhne v byznys nebo naopak v užitečnou věc. 
0 0
možnosti
S

Samboush

25. 8. 2012 16:25
Již teď se soutěží o korunky.
Tzn žádná změna.  Gambluje se neustále.
0 0
možnosti
P

Peca-On-Line

25. 8. 2012 10:22
Buzzword
Tak jako teď musí být každá firma dostatečne "sociálně zasíťovaná" a ještě předtím musela bejt SEO optimlailizovná, bude teˇmuset bý "gamifikovaná". Činnost, kde by to bylo nějak výrazněji přínosné příliš nebude a jinde ta vlna nadšení časem zase odezní.  ....ale pár lidí na tom určitě velmi solidně vydělá, to ano.
0 0
možnosti
S

Smaug

25. 8. 2012 8:06
Nevěřím tomu
Většina zmíněných věcí se dá zvládnout i bez her, např. ReCaptcha je mnohem efektivnější než Mole Bridge, dále existují projekty jako SETI@Home atd. Zábava a práce zůstanou vždycky odděleny, o tom nepochybuji. 
0 0
možnosti
J

Jindrichmelar

27. 8. 2012 14:57
ReCaptcha
ReCaptcha mi od té doby, co ji máme nainstalovanou jako ochranu proti robotům při externím přístupu na mail, pěkně leze na nervy. Kolikrát to nemůžu vůbec rozluštit :-).
0 0
možnosti
DS
Vědecký pokrok
Hry podnítily obrovský rozvoj počítačů a navíc algoritmů. Díky tomu je možno spočítat mnohem víc než kdy dřív a tím i víc pochopit. Bohužel podstatná část tohoto pokroku se termalizuje ve výpočtech zcela odpojených od experimentu. Před tím ostatně už kdysi dávno varoval Nikola Tesla.
0 0
možnosti