130 let

Diskuze

Na Západě začíná tunelování pojmů rodina a manželství

Francouzští zákonodárci by měli zanedlouho plně zrovnoprávnit homosexuální a heterosexuální páry v rámci rodinného práva a sociálních výhod.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PM
Obsah manželské smlouvy
Existuje sice konstrukt přirozeného manželství, respektovaný dokonce i kodexem práva církevního, jako překážka možná ne nutná manželství před církví. Zásadní však je náplň, obsah, té smlouvy. Antická církev to nechávala rodině, do chrámu to netahala. Podobný odstup je i v judaismu, kde sice náboženský obřad, ale raději na dvoře nebo rovnou v krajině. S rozvinutím života nad  minimum přežití, bylo vhodné vnést i do manželských smluv řád (seder). Nejspíše i pro příchozí pohany mělo být čitelné, co snad pokřtěným déle již samozřejmé. Tak manželství věc ne tolik státu, tam jen smlouva o majetku, ale spíše konkrétní komunity náboženské. Jako parodií je civilní manželství zjevno na venkově, resp. pohrdání tou institucí publikem, kde stačí jen přátelství přítele a přítelkyně. Konečně přítelkyně se snáze podvede, majetek odkloní, nebo praktikuje polyandrie polygamie souběžná či následná. Viz manželství socialistů, kde donedávna živý a respektovaný senátor, komunista i soc dem,  měl manželky 4, podle toho vypadá jeho potomstvo. Dítka samoživitelek nejen snadná kořist reklamy, tabáku, HA, ale i finta na tunelování státu. Z civilizace nelze snadno se vrátit do buše či na stromy, aboridžinec je nějak fajn, bezdomovec podobných zvyků už tolik ne. Propad demografie je tedy smutným, ale přirozeným řešením. Generace bez sourozenců je vystřídána generací počatou inseminací, ta potom generací izolovaných entit facebooku.
0 0
možnosti
S

Solo

4. 2. 2013 14:43
Tolko xenofobie sa
ani nedalo docitat dokonca. "Tímto opatřením se výslovně popírá přirozenost biologického vztahu rodičů a dítěte. Přijetím zákona se vyjadřuje přesvědčení, že na dítě má právo každý, včetně těch, kdo si je umějí vyrobit či opatřit jiným než obvyklým způsobem." Takze podla autora nema pravo na deti ziadna zena s poskodenymi reprodukcnymi organmi. Asistovana reprodukcia by sa mala asi uplne zrusit.V com je reprodukcne aktivny a zdravy alkoholik, nasilnik, sociopat, alebo clovek, ktory sa o dieta postarat nevie,  lepsi rodic ako napriklad homosexualny par? I ja som bol dlho proti, ale myslime, prosim, na prava dietata, ktore moze dostat vzdelanie a starostlivost, ktoru by inak dostat nemuselo a menej podliehajme vlastnej pyche pan Semin.
0 0
možnosti
S

Starena

4. 2. 2013 12:12
Stari spisovatele,Vam
Stari spisovatele,Vam zrejme,jsou k nicemu,at je ctete,nebo,ne.Jste chudy Duchem z vlastniho rozhodnuti,hlavne,ze si svobodne zvolite pohlavi.Stanete se pytlem organu.
0 0
možnosti
Č

Černoušek

4. 2. 2013 22:41
?
Milá stařeno, myslím, že zcela ztrácíte niť. Mluví se tu o manželství gayů a lesbiček. O transsexuálech a nějaké podle Vás "volbě pohlaví" tu nepadlo jediné slovo a nechápu, proč sem transsexualitu taháte.  O chudobě ducha zjevně můžete poutavě vyprávět z osobní zkušenosti. 
0 0
možnosti
SJ

Starej Jakub

3. 2. 2013 19:55
Pan Semín není tradiční katolík, konservativec už vůbec ne.
Pan Semín není skutečný katolík ani z hlediska církevního práva. Je stoupencem „Kněžského bratrstva sv. Pia X.“, což je marginální heretický proud, jehož biskupové byli v r. 1988 oficiálně exkomunikováni z církve. Tato exkomunikace byla sice z biskupů r. 2009 sňata, týkalo se to však výlučně jejich osob. Podle papeže Benedikta XVI „dokud nebudou vyjasněny otázky, týkající se věrouky, nemá Bratrstvo žádný kanonický statut v církvi a jeho služebníci, třebaže z nich byl sňat církevní trest, žádnou službu v církvi nevykonávají dovoleně.“ Tento stav trvá dodnes. Arcibiskup G. Müller, prefekt Kongregace pro nauku víry: „Katolickou víru nemůžete dát v sázku na jednáních. Tady neexistuje kompromis. Domnívám se, že rozhovory pokračovat nebudou.“V kostce jde o to, že tito heretici nepřijali poslední církevní koncil. Mají štěstí, že církev již opravdu není tak tradiční, jako bývala, před pár stoletími by odmítnutí koncilu znamenalo tvrdší trest než nějaká exkomunikace. :-)Rád bych zopakoval svoji výzvu redakci České pozice: bylo by asi vhodné, pokud z nějakých důvodů dáváte prostor představám příslušníka této bizardní hereze, abyste čas od času otiskli nějakého jehovistu, buddhistu či jogína. Jistě by také měli co poutavého nabídnout. http://www.vatican.va/roman_curia/congregations/cbishops/documents/rc_con_cbishops_doc_20090121_remissione-scomunica_fr.htmlhttp://www.radiovaticana.cz/clanek.php4?id=10960http://www.ndr.de/unternehmen/presse/pressemitteilungen/pressemeldungndr11069.html
0 0
možnosti
S

Starena

4. 2. 2013 2:38
tento prispevek
Tento prispevek je nepravdivy a udaje jsou prekrouceny.O exkomunikaci obecne,exkomunikaci biskupu Bratrstva Pia X,o jednani tohoto Bratrstva s Vatikanem,o jeho obsahu,atd.,nepisete pravdu.Ani arcibiskup Müller,ktery pritelem onoho Bratrstva neni,si to takovou,vami citovanou (?) vetou,bez kontextu,nezjednodusil.
0 0
možnosti
Č

Černoušek

3. 2. 2013 19:51
??
Co je ta Vaše "tradiční civilizace"? Civilizace v době Vašeho mládí? Nejspíš.Nebo civilizace v roce 1900?Ale v roce 1900, v té skvělé "tradiční civilizaci" si jiní Vám podobní zoufali, jaký je strašný úpadek, jak mizí "tradiční civilizace" a jsou tunelovány pojmy... A totéž v roce 1800, 1700, 1600, 1500, 1400, 1300 atd. atd. Je to opravdu úsměvné.
0 0
možnosti
CB

Ctirad Bednář

3. 2. 2013 20:53
Není to úsměvné.
Ano, naše civilizace zaznamenává úpadek již několik století. Zpočátku byl nenápadný, a postřehli jej jen mimořádně vnímaví jedinci, kteří lidstvo varovali často s předstihem mnoha desetiletí, někdy i staletí. Dějiny dvacátého století jim daly za pravdu.V dnešní době úpadek pokračuje, a to zrychlujícím se tempem. Je tak zjevný, že internet je už plný varovných článků, tu více, tu méně zdařile zdůvodněných.Což ovšem neznamená, že by se - jako vždy - nevyskytovaly masy těch, kteří si do poslední chvíle ničeho nevšimnou.
0 0
možnosti
SJ

Starej Jakub

3. 2. 2013 19:44
Ano, teď jsem kupříkladu byli svědky
"tunelování" pojmů pravice a levice. A k vaší otázce: Kdo tak činí? M. Semín. S jakým cílem? Temným, velmi temným. "...první kritizovala Rusko vláda amerického prezidenta Baracka Obamy." Ta zlá imperialistická vláda! Kritizovat Rusko! A navíc nepřetržitě už téměř sto let!
0 0
možnosti
CB

Ctirad Bednář

3. 2. 2013 19:35
Ano, k systematickému tunelování pojmů prokazatelně dochází.
Navazující a neopominutelné otázky jsou KDO tak činí a S JAKÝM CÍLEM.  Vzhledem k systematičnosti, intenzitě a celosvětové časové koordinovanosti útoků na tradiční civilizaci by se jen naivní člověk mohl domnívat, že se jedná o pouhé neorganizované jevy zákonitě doprovázející postupný úpadek naší kultury.
0 0
možnosti
Č

Černoušek

3. 2. 2013 14:13
Enfant terrible Semín
Škoda, pane Semíne, že nedomýšlíte přečtené: "„Jde o to, kdo z obou rozhoduje,“ oponuje Valihrach, „to je celé.“ Až donedávna přímo a až do současnosti nepřímo byla a je naše společnost ovládaná a determinovaná tím, kdo rozhodoval: po stovky let to bylo křesťanství, existující ve společnosti jako totalitární hegemon, fyzicky likvidující své odpůrce nebo i jen názorové dizidenty, popřípadě osoby, chovající se jinak (upalování homosexuálů, upalování lidí kvůli neškodným magickým praktikám a pověrám-čarodejnice apod.). Manželství jako svazek výhradně muže a ženy je jeden z výsledků dominance křesťanských doktrín. Žádná právní instituce není "přirozená".  Ve Francii a jinde si pouze voliči rozhodují, jak chtějí, aby právní úprava svazku dvou lidí vypadala. Tak už to chodí. V demokracii, pokud jste si dosud nevšiml, si lidé dávají právo sami sobě, narozdíl od teokracie, kdy právo údajně dostanou od nějakého Božstva a jeho kněžských prostředníků.   Křesťanům nic nebrání, aby si na svých dogmatech zůstali, tj. dovolovali své vlastní rituální náboženské sňatky v kostele pouze mužům a ženám.  A Rusko - inu, Rusko dělá jen to, co se obvykle dělá, když jde všechno do kélu a je potřeba najít někoho jako viníka, aby se lidé třeba nedovtípili, do je viník skutečný. Hitler si vymyslel strašlivého škůdce v úskočných Židech, hrozivých bolševicích a ve Slovanech, kteří si drze dovolují existovat v německém Lebensraumu, některé proudy v rozvráceném a zkrachovalém Rusku si strašlivého škůdce zase vymyslely úskočných homosexuálech, v šikmookých migrantech z Asie, kteří si drze dovolují existovat, v hrozivých Kavkazanech, anarchistech urážejících (jaká hrůza!) pravoslaví, atd. atd.     
0 0
možnosti
JN

Josef Novak

3. 2. 2013 17:53
Pleteš si pojem a průjem.
Pleteš si pojem a průjem. Chceš víc svobody a práv a přitom je to naopak. Co se týče práv homosexuálů, není v České republice již takřka za co bojovat - mají stejná práva jako všichni ostatní. Stejnou míru práva na svobodu a majetek. Nebo, lépe řečeno, stát pošlapává jejich práva na svobodu a majetek naprosto stejně, jako se toho dopouští vůči všem ostatním občanům. Bojovat za nějaká speciální práva, nad rámec přirozených práv jednotlivce, znamená ve skutečnosti tato práva umenšovat - stejně jako tak činí například feministky, když požadují povinné kvóty na zastoupení žen dejme tomu ve vedení velkých korporací.Uzákoněním registrovaného partnerství ve skutečnosti nezískali homosexuálové ani kousek skutečných práv navíc - pouze se nechali svázat státní regulací, stejně jako je státním paternalismem zatíženo klasické manželství. Podobně snaha dosáhnout umožnění adopcí dětí páry stejného pohlaví nepovede nakonec ke zvětšení svobody, ale spíše k jinak nastavenému státnímu dohledu nad adopcemi. Jestliže by homosexuálové raději požadovali odstátnění soukromých vztahů mezi lidmi, mělo by to daleko větší smysl. 
0 0
možnosti
FN

Falkon Nightsdale

3. 2. 2013 13:35
Ne tunelování, ale restituce!
Vlastně jde o skutečný návrat k tradiční společnost S výjimkou posledních několika desítek let tpěla Evropa téměř půldruhého tisíciletí pod tíhou náboženského terroru, kdy platilo, že "jeden lid, jedna církev, jeden bůh" a kdo nesouhlasil byl nějakým kreativním způsobem umučen či popraven a jediná pravda byla ta, kterou hlásali církevní hodnostáři.Duchovní život přestal existovat a byl nahrazen jeho materialistickou iluzí a tím,  co Orwell pojmenoval jako  "doublethink" Nicméně to se mění a Evropa se vrací ke svým tradičním kořenům a postupně církvím odebírá to co si uzurpovali - právo na jedinou pravdu, právo na rozhodování o osudech jiných lidí. Je jedno, o jakou církev a jakou modlu jde... Jestli Špagetové monstrum, Hospodina/Jehovu/Alláha, Červenou Karkulku nebo něco jiného... Všechny jmenované modly jsou si zcela rovnocenné a tím i jejich církve. Evropa procitá z doby temna, do které ji tyranie církví uvrhla, navrací se k duchovním hodnotám, které křesťanství zašlapávalo do země a tím i k neochotě nechávat se nadále utlačovat slábnoucí menšinou stoupenců církví. A stát - nechce-li se ponořit do občanské války - to musí reflektovat. Jako právní stát to činí tak, že upravuje právní vztahy mezi jednotlivými skupinami. Francie nyní upravuje zákon o rodině tak, aby lépe odpovídal tradičnímu - nikoliv církevnímu - pojetí rodiny.Též buduje úřad, který by měl do budoucna znemožnit libovolné církvi nastolit novou diktaturu náboženství a udržet zemi svobodnou. Naopak Rusko se vydalo cestou pokračování křesťanského experimentu a sociálního či fyzického terroru.
0 0
možnosti
J

Jindrichmelar

4. 2. 2013 8:59
dovysvětlit
Pane Falkone, tohle bych potřeboval dovysvětlit. Pokud tradiční rodina není otec+matka+děti, co tedy? Tradiční společnost před nástupem křesťanství měla jiný pojem klasické rodiny? Víc otců víc matek? Nebo jenom banda otců bez matek, matek bez otců? Fakt nevím jaké další kombinace se ze dvou pohlaví dají vytvořit. To by mě skutečně zajímalo, protože jestli se nepletu, muži stále rodit nemohou a ženy provést samooplození taky ne.
0 0
možnosti
B

Babaq

3. 2. 2013 8:48
Ach Michale, Michale... nikdo
Ach Michale, Michale... nikdo Vám nic nebere. Snad jenom pocit fanatické výlučnosti. Jestli opravdu chcete jít ruskou cestou, prosím, vízum jistě dostanete.
0 0
možnosti
JN

Josef Novak

3. 2. 2013 11:00
jen jestli ty nebudes nejaky
jen jestli ty nebudes nejaky sebestredny...
0 0
možnosti
  • Vybrali jsme pro Vás