Když jsem si přečetl recenzi Josefa Hermana na Ullmannovu operu Pád Antikrista (divadlo v bavorském Hofu, režie Anton Nekovar, scénografie: Daniel Dvořák), nevěřil jsem nad jejími superlativy svým očím: nebyla náhodou koprodukce s tímto divadlem minulému vedení právě J. Hermanem a jeho melody boys či spíš melody girls vyčítána jako spolupráce s druhořadými evropskými operními domy? A teď najednou takový sukces! „Inscenace je výtečná a znamená obrovskou výzvu pro pražskou operu“ (J. Herman). Proboha jakou výzvu? Inscenace byla mezi těmi, které prozatímní ředitel ND Mrzena v listopadu loňského roku svévolně vyškrtl z dramaturgického plánu. Mám prostou otázku: nebyl to právě J. Herman, který v rámci ad hoc jmenovaného poradního orgánu pro operu se vydatně podílel na Mrzenově bezprecedentní censuře předem dojednaného dramaturgického plánu? A tedy se podílel – má-li jeho nadšená recenze pravdu - , na ochuzení českého divadla i diváka o významnou kulturní hodnotu? Herman tuto svou černou práci v duchu chucpe cudně opisuje slovy: „Koprodukce se původně zúčastnilo pražské ND, po odvolání bývalého vedení se však přinejmenším v příští sezóně k projektu nepřipojí.“ Autor jen zapomněl uvést, čí zásluhou.
Chucpe
Ad LN 9. 2.: Podobenství o pádu nadutců
Neosvobodili nás jen Sověti a Američani. Loupeže, vraždy či znásilňování byly běžné, říká historik
Rusko ničí zbraně Západu. Účinnost ukrajinské techniky prudce klesá, střely za miliony selhávají
Jak může skončit válka na Ukrajině? Mluví se o výměně kusu země za vstup do NATO i hrozbě „třetího majdanu“
Lobbisté uspěli, Češi přijdou o plně hrazené léky. Podle právníka ministerstvo ignoruje výroky soudů
Nová finta v podvodných SMS: odhlaste si zpoplatněnou službu. Můžete přijít o peníze i citlivé údaje
Za guláš už přes 200 korun. Restaurace vysvětlují, proč od začátku roku opět zrychlily zdražování jídla i nápojů
Skladové, obchodní či kancelářské prostory k pronájmu 80m2, ulice Českobrodská, Praha Běchovice.
Českobrodská, Praha 9 - Běchovice
16 000 Kč/měsíc