To, co platí o síle odborů ve filmovém průmyslu, platí snad ve všech odvětvích. Jenom Reagan jednou zacvičil se stávkou leteckých kontrolorů(?). Paradoxně, Reagan býval nějakým odborářským fousem v Hollywoodu, snad dokonce předsedou.
Na jejich nápadech neadekvátně parazitujou prachatí producenti i herecké primadóny. Není důvod, proč by scénáristi měli tak výrazně zaostávat za platama hereckých hvězd, které by bez dobrého textu žádnými hvězdami nebyly, byť by se křenily sebecharismatičtějc.
Ad Česko: Lidí, kteří u nás o sobě můžou říct "jsem scénárista" a nevzbudit přitom smích, je u nás asi tak pět (Svěrák st., Nellis, Jarchovský ....), takže jakápak stávka.
No jo, krásně se to nadává hereckým primadonám. Ale uvědomte si, že lidé často hledí na film právě proto KDO tam hraje. Co slyšíte častěji?
-Už jsi viděl ten nový film s (zde dosaďte jméno libovolné hvězdy)
nebo
- Už jsi viděl ten nový film, který napsal (jméno scénáristy).
A to, že by hvězdy bez dobrého textu neexistovaly vyvrací třeba Pamela Anderson... :D