Hm. Máme pětatřicet let od velkého sametového převratu a do Rakous, s nimiž máme skoro pětisetkilometrovou hranici, nevede dálnice. Ani směrem na Vídeň, ani na Linec a Salcburk. Nebo aspoň normální, rychlá komunikace rakouského střihu mimo obce, s více jízdními pruhy typu „2 + 2“ či „2 + 1“.
Rychlostí 150 km/h se bude v Česku jezdit už letos. Kolik tím řidiči ušetří času a kde to bude? |
Ta jižní trať je vůbec nejlepší: skoro dvousettisícová aglomerace kolem Českých Budějovic postrádá městský obchvat, takže se osobní i nákladní tranzit prodírá kolonami nešťastných Budějičáků. A ve slavném „esíčku“ vyhýbajícím se nádraží v Kaplici si připadáte jako někde v Bělorusku v roce 1970.
Nicméně netřeba sklánět hlavu, pochybovat a mrskati se výčitkami. Na dvacetikilometrovém kousku mezi Táborem a Budějicemi budeme moci jezdit 150, protože si to jedna moudrá to partaj kdysi napsala nepředloženě do programu. Nejsme my to pašáci?