ANO selhala jeho hlavní zbraň – marketingová kampaň, do které investovalo přibližně desetkrát víc než vítězná ODS. A dopadla na něj zároveň jeho hlavní slabost – mizerná personální politika.
Hlavním strůjcem výrazného neúspěchu vládního hnutí v hlavním městě je především Babišův osobní PR tým. V tomto případě v čele s mladým a až příliš ambiciózním Markem Hančem. Premiérův rádoby „spin doctor“ a rádoby „mediální mág“ zastával stejnou funkci u tehdejšího modrého primátora Bohuslava Svobody a velmi se těšil, že se mu podaří ovládnout Prahu.
Stuchlík: Je to prohra, čekali jsme lepší výsledek, budu i opoziční zastupitel |
Zasahoval proto osobně do strategie kampaně, tlačil v ní své vlastní zájmy a chybně hájil velmi nepopulární primátorku Adrianu Krnáčovou a její lidi. Nesmysly jako návrh na zavedení městské taxislužby či obnovování Sokola na sídlištích jasně ukazují, že „kluci z centra“ prostě nerozumí periferii a tedy dnešnímu těžišti elektorátu strany.
Sama o sobě snaha těmto převážně starším a spíše chudším voličům vnutit za kandidáta liberálního milionáře z Prahy 1, který létá vlastním letadlem, byla eufemisticky řečeno odvážná. A nešťastná, jak ukázaly výsledky, kdy Stuchlíka v preferenčních hlasech přeskočili druhý sesazený kandidát na primátora Patrik Nacher i třetí nepříliš populární exministr financí Ivan Pilný. Babišova dlouhodobě nepovedená personální politika se projevila i v konkrétních regionech.
Například i na Jižním Městě, kde sídlí Agrofert i s klikujícím červeným autobusem a kde ANO vyhrávalo už od roku 2013. Sázka na lety zprofanovaného místostarostu a dnes starostu Petra Jiravu se Babišovi právě na Praze 11 vymstila. Propadl až na třetí místo a v jeho sídlištní baště ho porazili i Piráti. Premiér a jeho hnutí zkrátka dostali od Pražanů nakopnutí za chyby.