Tamní ministr vnitra Robert Kaliňák a vedení policie si od toho slibují, že slovenské silnice budou brzy tak bezpečné jako ty v Rakousku nebo v Německu. Nebudou.
Stačí se podívat na statistiky dopravních nehod. Na nejhorších příčkách jsou v nich postkomunistické země. Nejen proto, že máme horší silnice, mizernější auta, ale také proto, že máme úplatnější a línější policisty.
Slovenský ministr Kaliňák současně se vstupem nového silničního zákona v platnost uvádí do činnosti speciální antipirátské jednotky vybavené nejlepšími vozy a sledovací technikou. Ale především složené z lidí, které prý oni piráti silnic už neukecají, na které nebudou platit „telefonní čísla významných lidí ve městě“ a jež člověk neuplatí. Čímž současně ministr přiznává, že na ty ostatní policisty podobné postupy platily.
V zemích, jako jsou naše, kde slouží úplatky za pokuty k vylepšení příjmů dopravních policistů (jsou země, kde kvůli nim lidé k policii nastupují), zvyšování výšky pokut řidičům nepomůže. Tedy myslím bezpečnosti dopravy. Dopravní policisté to jistě vítají. Protože s výší možné pokuty roste výška úplatku. O bodech nemluvě, že.
Pokuty nestačí
Šedesát eur za cokoli, šest set padesát za velký přestupek a třináct set za exemplární porušení pravidel. Tolik se platí od včerejška na slovenských silnicích.
Ilustrační foto foto: ČTK
Kelímek od jogurtu: mýt, či nemýt? Řada lidí stále tápe, co a v jakém stavu patří do tříděného odpadu
Matka oběti: mluvila jsem s blízkým vraha. Lenka Šimůnková hledá odpovědi na to, co se stalo na filozofické fakultě
V matematice je vidět zhoršení. Velký problém dělala úloha se švadlenami, říká šéf Cermatu po přijímačkách na SŠ
Pravý důvod konce hlavní hygieničky? Podle expertů Svrčinová podcenila nemoc, která zaplavila Česko
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...