na příhodu z let 80. Já byl v r. 85 v SRN na pozvání příbuzných, kteří tam emigrovali (v ČSSR je odsoudili za nedovolené opuštění republiky ku 2 letům nepodmíněně, ale pozvat mne mohli). A vzpomínám si, že v Hannoveru byla celoněmecká slezina pankáčů. Na hlavní třídě byly davy mladých lidí s barevnými číry, extravagantně oblečení, často v kůži se stříbrnými cvoky, někteří v okovaných botách, s tetováním a kluci měli náušnice. Byli dost hluční. Já tehdy věděl o punku minimum a pořád jsem se ptal, jak je to možné, že to nikomu nevadí. Že to přece není normální mít růžové "kohoutí" vlasy a proč se to nezakáže. Že to už je příliš. Přítel mé sestry - bodrý Moravák - mně odvětil: "To víš, to je demokracie". Zcela stejnými slovy pak vysvětlil svému 10-letému synkovi, proč jsou ulice plné plakátů, nápisů, čmáranic, papírů (hezké to nebylo) jeho postarší tatínek, když jsme byli na jaře 89 na zájezdu v Krakově. "To je demokracie, Vašíku", řekl mu.
Pravda, oni to tak říkali, ale nemyslím si, že by svoboda nosit si na hlavě jakýkoli nesmysl souvisela s demokracií. Pokud Parlament demokraticky rozhodne, že se to nesmí (respektive pokud tuto pravomoc deleguje na místní samosprávy a ty to na svém území zakážou), bude to stále demokratické rozhodnutí. Podobně jako když škola zakáže studentům (v tomto případě studentkám) zahalovat si tvář, státní zřízení může být demokratické. A naopak – i v absolutistické monarchii může existovat svoboda nosit si na hlavě co vás napadne, a přesto nepůjde o demokracii.
Tohle je totiž zažitá záměna slov demokracie a svoboda; jenže i když se ty dva pojmy do značné míry kryjí v tom smyslu, že tam, kde je demokracie, je více či méně svobodná společnost (svobodnější než v zemích bez demokracie), nejde o synonyma. Ve skutečnosti demokracie nutně neimplikuje svobodu a svoboda nutně nevyžaduje demokracii.
vece Dienstsbier. O tom žádná, ale pro úchyly je štěstí a důstojnost, když ukazují obnažení zadky v průvodech?
..obnažené...
"brzy se zacneme od akceptovatelnosti homosexuality opet vracet k hodnotam na kterych nase zdrava civilisace stoji ". Mini tim jiste i ty zdave moralni hodnoty toho Vaseho ominosniho zdraveho zlodeje Klause ze zdraveho ceska.
z ceska Klaus ma jeste tu neskutecnou chuzpe se vubec ukazovat nekde na verejnosi svedci o obdivuhodne indolenci teto nesoudnou samolibosti imbibovane osoby .
Aha, takže když Petráček napíše o Klausovi článek (přesněji řečeno Klause zmíní v nadpise a závěrečném odstavci, podle vás je to Klausovo ukazování se na veřejnosti? To svědčí o vás.
Je to stejné, p. Pechare, jako kdybych napsal, že P. je dement a s udivenou tváří bych řekl, že jsem měl na mysli medicínský termín pocházející z latiny a že je to vlastně totéž, jako odmyšlený. Pamatuji se na diskusi zde, kdy mnozí tvrdili - velmi pokrytecky - že výraz žoldák není nic jiného, než neutrální označení pro vojáka pobírajícího služné. Je to podobné, jako když se jeden z obžalovaných v Norimberku přel s žalobcem o výraz Ausrottung (vyhubení). Tvrdil, že má v různých dialektech různý význam a že jde vlastně o zcela nevinné slovo. A vzpomněl jsem si také na vcelku nedávnou příhodu: Jel jsem ve výtahu s kolegyní. Milá, inteligentní, veselá, střední věk, VŠ. Já měl v ruce noviny, kde byl titulek o surové vraždě malého kluka jakýmsi sadistou. A tato milá žena, od které jsem nikdy neslyšel vulgární výraz, řekla, zahlédnouc titulek: "Stejně by měli všechny ty buzer..ty postřílet." "Ecce, vox populi", řekl jsem si potichu. I proto si myslím, že akce jako PP nejsou úplně zbytečné.
Je to celé hnus. Také nikomu nevnucuji, že nejsem "teplouš". Ať si někam zalezou a dají pokoj.
malus - peior - pesimus, toť z latiny. Stejně jako bonus - melior - optimus. Jsem halt starší a oběť humanistické blbosti. :-)
Mluvíme/píšeme česky, nikoli latinsky. Stejně jako v u původně anglických slov čeština dávno opustila tvary football nebo basketball a pokud píšeme tramway, tak jedině v názvu pražské restaurace První pivní tramway, pak obdobně u slova pejorativní nepíšeme latinské i, nýbrž české j. Ale to jsem zmínil opravdu jen na okraj – podstatný je 3. bod mé odpovědi.
hromadné 1 máje. To by Petráček vykřikoval o tom, že Masaryk nechal střílet do dělníků a proto je správné,když KSČ pořádá prvomájové průvody. Dotaz: kdy bude účast na těchhle akcích povinná?
Zase si musel omočit Klause. To už je vyčpělé Petráčku. Zkuste něco jiného. Jinak oni nám tady zahrádkáři každým rokem pochodují Prahou a ukazují tu svoji jedinou a pravou mrkev?