NEFF: Město pro lidi, nebo pro auta? Heslem dnešní doby je regulace, má v sobě opojnou sílu

Premium

Také po Karlově mostě v roce 1956 jezdila auta. Zároveň ale existovala hustší síť veřejné dopravy, dojet se dalo přímo před hlavní nádraží | foto: Profimedia.cz

  5:00
Téma priority lidské a automobilní je univerzální a na světě neexistuje větší aglomerace, která by ho byla ušetřena a kde by byl problém vyřešen.

Celý článek je jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit

Praha žije v současnosti chystaným pokusem, jak do problematiky vstoupit. Její historické centrum má být zpoplatněno. Výši poplatku známe, má dosáhnout dvou set korun za den. Je to hodně, nebo málo při dnešní čtyřicetikorunové ceně benzinu? Za ty peníze nepořídíte v restauraci oběd. Větší nejasnost je ale kolem otázky, co všechno bude do zpoplatněné zóny zahrnuto.

Bod nula dopravní situace

Mluvilo se o celé Praze 1, tedy o rozsáhlé oblasti od Hradu přes Vltavu až po Hlavní nádraží. Těžko soudit, zda ke korekci došlo po panické odezvě projektu, dnes to vypadá na uzávěru komunikací v bezprostřední blízkosti řeky. Což jsou ostatně ulice, kudy poučený řidič vedený pudem sebezáchovy stejně nejezdí.

Vjezd do centra Prahy od ledna za dvě stovky? Ještě jednáme, říká Hřib

Jako pražský pamětník i dlouholetý automobilista sleduji vývoj protichůdných jevů. Takzvané zklidnění dopravy je slogan, slýchaný dávno před převratem, v době, kdy počet provozovaných automobilů byl z dnešního hlediska minimální. Nikdy ale nebyl žádný bod nula, odkdy se dopravní situace takzvaně řešila.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

99
Předplatit
Flexibilní, bez závazků
Automatické obnovování

Roční

989
Předplatit
Nejlepší poměr cena/výkon
Ušetříte 17%

Dvouleté

1 889
Předplatit
Nejvýhodnější
Ušetříte 20%

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.