Jenže viníků je víc. Nepřímo jsou mezi nimi Hrochovi kolegové, kteří úskalí nešťastné jednokolejky znali, ale nevzbouřili se proti jejímu zabezpečení. Dopravácké odbory, které obvykle bojují za mzdy a sociální výhody svých členů, v tomto případě mohly bojovat za jejich bezpečí. Když ne cestujícím, desítkám tramvajáků mohlo (a stále ještě může) na trati jít o život. Vedle obžalovaného měli sedět i ředitelé a další funkcionáři dopravního podniku, stejně jako ostravští radní zodpovědní za dopravu. Místo toho se z lavice svědků obhajovali tím, že úsek byl zabezpečen podle předpisů a oni o problémech nevěděli. Co je to za šéfy, nevědí-li, že jim tramvaje prokazatelně několikrát jely proti sobě? Nic na tom nemění, že včas zastavily.
V rámci objektivity, Drážní inspekce udělila za provoz na této trati pokuty. Jenže ty neplatí konkrétní lidé, zase je zaplatí ostravský dopravní podnik, přeneseně daňoví poplatníci. Bráno do důsledku, potenciální oběti trati. Petr Hroch je nepochybně viníkem nehody, on sešlápl rychlostní pedál v době, kdy neměl. Obětem se omluvil. Není tu někdo, kdo by se měl alespoň trošku omluvit Petru Hrochovi?
Řidiči tramvaje smrti
PRAHA -
Tragická srážka tramvají na jednokolejce ve Vřesině má svého viníka. Aspoň právně. Řidič Petr Hroch se přiznal, dokonce se pozůstalým a zraněným písemně omluvil. Své řekl i soud.
Petr Hroch foto: ČTK
V matematice je vidět zhoršení. Velký problém dělala úloha se švadlenami, říká šéf Cermatu po přijímačkách na SŠ
Nové obavy Ukrajinců v Česku: pobyt získá málokdo a muži v povolávacím věku budou pod větším tlakem
Pravý důvod konce hlavní hygieničky? Podle expertů Svrčinová podcenila nemoc, která zaplavila Česko
Prodej rodinného domu 170 m2, pozemek 1 700 m2
Loukovec, okres Mladá Boleslav
4 690 000 Kč