130 let

Diskuze

Věřím, že s tou děvkou na pokoj nešel

Ad LN 20. 11.: Ať Nohavica mluví jasně o sobě a StB
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

matěj

2. 12. 2007 21:30
Ten kdo byl v té době

za kopečkama chce dělat soudce a ten kdo byl za vodou prezidenta.

0 0
možnosti

Modrý Klokan

2. 12. 2007 15:34
Pane Štětino díky za informace

Naprosto souhlasím s panem Štětinou. O Hutkovi a Nohavicovi jsem nic osobního doteď nevěděl, ale o celé stupidní aféře jsem si myslel to stejné. Díky že jsem si svůj dojem mohl potvrdit na základě Vašich konkrétních informací. Je mi 40, vím že to chodilo přesně jak jste popsal. Šílené existenční tlaky estébáků, osudová dilemata, naprostá bezvýchodnost v rozhodování kdy nebylo jasné zda Vás někdo podrží, ani jak dlouho v těch sračkách budeme žít.

Pan arogant by si měl ujasnit hierarchii. Vládla komunistická nomenklatura, ti nemuseli být zaměstnanci ani agenti Stb. Na špinavou práci a ovládání lidí měli zaměstnance Stb. A ti jako jednu z forem ovládání praktikovali řízený nábor tzv. agentů, většinou pod tlakem. Dobrovolně do toho šlo pár hovad.

Z tohohle systému nejvíc těžilo pár mocných a hadi, kteří ani nemuseli být v KSČ ani v Stb ani být agenty Stb. Kája Gottů je jejich prototyp. Agent Stb z donucení nemusel udat nikdy nikoho, nemusel nikomu ublížit, při výslechu si mohl vymyslet neškodné báchorky. Tak jako Nohavica.

Na vojně ve dvaceti jsem se ocitl v šíleném stresu a neřešitelné situaci, kdy mi hrozila smrt. Jediným východiskem bylo přistoupit formálně na spolupráci s důstojníkem VKR. Tak jsem to udělal. Výsledkem bylo jediné. Úlevné vydechnutí pro všechny zainteresované (aniž si byli vědomi), dlouhé období bez provokací, vyšetřování a hledání ideologických obětních beránků ze strany zpravodajců a velitelství.

A jsem teď v seznamech agentů Stb a VKR? NEJSEM. Jak to? Nevím. Nikoho jsem neudal, s důstojníkem VKR jsem se sešel dvakrát a nablil mu bezcenné blbiny a nikoho jsem neudal. A tak je to se vším sajrajtem okolo Stb a VKR. Že lidem zničil život třeba bratranec, se nikdy nedozví, ale pohoršovat se jako ovce nad pitomýma agentama Stb, kterým nikdy nemuseli stát za špinavý svědomí, to jde každému hlupákovi jak Hutkovi protestsongy.  

0 0
možnosti

Honza

3. 12. 2007 2:30
Re: Pane Štětino díky za informace

Milý Modrý Klokane, děkuju Vám za Váš příspěvek. Internet je především doménou mladých lidí, kteří mají rádi zkratku, jasno, tak nebo tak. Nechtějí se v tom babrat a nedivím se jim. Jenže k té skutečné pravdě se někdy člověk musí probabrat. Jsem rád, že se našel někdo, kdo umí vysvětlit, jak propastný rozdíl byl mezi těmi, kteří dobrovolně likvidovali a těmi, kteří sami likvidováni a pod existenčním tlakem přistoupili na to, že sehrají v rámci sebezáchovy nějakou hru, kde si stanovili jasnou hranici: Nikomu neublížit. Řada profesí to měla snazší. Mohli emigrovat a dělat to, co umějí, venku. Utíkali lékaři, ekonomové a desítky dalších profesí. Co ale písničkář vázaný na české publikum a český jazyk? Trvám na tom, že Nohavica i v době, kdy tuto hru hrál, rozdal spoustě lidí spoustu síly, odvahy a radosti, že jeho hra byla falešná s nimi a ne s námi. Nechť mi kdokoli přinese důkaz o tom, komu konkrétnímu ublížil, ale nikoli to, že řekl o Krylovi něco, co bylo notoricky známo, že je venku naštvanej a nespokojenej (i s výplatou). Pak půjdu a useknu si pravou ruku, že jsem se do toho motal. A Karel Kryl, jehož písničky miluju, tu ksakru taky mohl zůstat. Nebyla padesátá léta a za Bratříčka by nedostal provaz ani doživotí. I pan Hutka tu mohl zůstat, nepodělat se po prvém výslechu a vzít kramle. Tak nám tu zůstal "estébák" Nohavica a já jsem rád, že tu zůstal.

0 0
možnosti

no

1. 12. 2007 12:05
Nohavica-Lhář

Nejenže udával a i nyní lže . Prý si STB vymýšlí..

Hajzlík jedem bezcharakterní..!!

0 0
možnosti

Honza

1. 12. 2007 14:05
Re: Nohavica-Lhář

Pane Hutko, inteligentní čtenář si všimne, že vysíláte své nesmyslné štěky po pěti minutách pod různými přezdívkami ze stejného počítače (IP: 88.103.192.xxx). Přeběhněte si někam, kde Vás mají rádi a napište nám zase něco hezkého. Jsem zvědav, jak dlouho budeme čekat...

0 0
možnosti

ha ha

1. 12. 2007 11:48
Štětino-Hanba

Neuvěřitelný gauner je člověk který obhajuje špínu Nohavicu..Rv

0 0
možnosti

vlasta

1. 12. 2007 10:07
ooooo

Jan Štětina, textař, Desná, je STB konfident, který obhajuje STB konfidenta, špínu jako je on.

Jen hovado STB může napsat takový žlučovitý výkřik na obhajobu jidášství..!!

0 0
možnosti

Honza

1. 12. 2007 11:33
Re: ooooo

Milý Vlasto, nevím, co jste dělal Vy, ale já jsem před Listopadem pracoval s vysokoškolským diplomem jako topič a psal satirické epigramy. S těmi, které mi neroztrhali, jsem vyhrál poslední, těsně předlistopadový a již revoluční ročník soutěže humoru a satiry Olomoucký tvarůžek. Nebyl jsem disident ani hrdina. Zda je více žlučovitosti v mém článku, nebo v mém textu Kometa na tomto webu, ke kterým mne inspirovala hanopíseň pana Hutky, než v této hanopísni, nechť posoudí každý sám. Něco velmi podobného o Nohavicovi co já řekl včera třeba Wabi Daněk. Pan Hutka si naběhl na vidle sám, nenabíhejte si Vy a nezneužívejte internetové anonymity k pošetilostem. Všem ostatním účastníkům této diskuse upřímně děkuji za kritická i hřejivá slova. Autor.

0 0
možnosti

arogant

1. 12. 2007 9:26
Přiliš

mnoho výmluv,ospravedlnění, doufání,objektivních příčin a přízemního kádrování jež je silně načichlé realsoc kouřem. Už jen to natukávání emigrace,klidu,úspěchů,oblíbenosti.Morální princip Nohavicova počínání je tím relativizován a každý vlastně může vše. Od Jidáše přes Čurdu až k domovním důvěrníkům. Každý měl přece své ospravedltelné objektivní důvody.Udej si svého kamaráda a jsi-li v kolektivu oblíben bude ti odpuštěno. Opravdu dík za takové kámoše i jejich advokáty a hlavně se třesu před takovými soudci.

0 0
možnosti

Honza

1. 12. 2007 13:49
Re: Přiliš

Jen proto, že se přede mnou (jako údajným soudcem) třesete, dovolte pár vět navysvětlenou, abyste se zase tolik nebál. Mám-li převzít Váš justiční příměr, pak má role je zcela opačnou rolí, tedy nikoli soudce, ale rolí samozvaného advokáta Jarka Nohavici, který ze všech dostupných informací spáchal pod tlakem morální přestupek, nikoli hrdelní zločin. K přestupku se doznal, na svůj web vystavil spisy STB a napsal k tomu své. Neřešme tedy přestupek, ten je zřejmý, ale ten zločin.

Hutkova píseň Udavač z Těšína je popravou zločince, jeho zesměšněním a jeho ponížením. On se postavil do role soudce a udělil Nohavicovi doživotí bez možnosti odvolání. A vy to chcete mít taky jasné a nerelatizované. Palec dolů a hotovo. Tak to ale bylo v padesátých letech. A nediskutovalo se k tomu. Načichlost realsoc kouřem Vám nejen podepisuji, vše se dokonce válí v realsoc bahně. A žádné naťukávání. Hutka utekl před vojnou, utekl před tímto bahnem a nechal se na Západě živit. Nohavica se v něm plácal a bojoval a spoustě lidí dával sílu. Jeho souputník Wabi Daněk včera řekl, že mu věří a že si nikdo nedokáže představit, jak riskoval a jaké páky na něj byly nasazeny. Pokud Nohavica řekl, že Kryl nebyl spokojen ve Svobodné Evropě a že se tam cítí nedoceněn (finančně), řekl jen to, co muselo být v estébáckých kruzích notoricky známo. Něco jim hodil, něco prostě řekl, aby mohl zpívat. Jistě nemusel nic říkat a nic podepisovat a mohl se nějak vyrovnat s tím, že nebude nikdy dělat to, co umí a co miluje. Mohl utéct do Holandska, nechat se tam živit a skládat kritické písně o svých živitelích.

Udělal co udělal. Někdo je ochoten pochopit a odpustit, někdo ne. Je ale zajímavé, že na něj hanopísně neskládají Daňkové, Plíhalové, Redlové, chlapi, kteří sakra umějí a mají plné sály. Proč se do Hutkovy popravčí čety hlásí Burianové, Dědečci a Dobešové, kteří mají sály prázdné, pokud vůbec nějaké.

Fakt je to jen o morálce a fakt to není o závisti?

Honza 

0 0
možnosti

Marta

1. 12. 2007 8:19
Naprosto souhlasím

Konečně se někdo našel, kdo přesně vystihl i můj názor. Byla jsem kdysi na vystoupení nýmanda Hutky s kytaristou, hrůza.poloprázdno.

Sebelitování a  pocit nevděku, jak tam kdesi kvůli nám trpěl. Vyloženě typ lehkoživa.

0 0
možnosti

Haninka

1. 12. 2007 2:26
Souhlasím

Zajímavý článek, ze začátku jsem se trochu ztrácela, ale jinak zcela s autorem souhlasím :-)

0 0
možnosti

Bert

1. 12. 2007 0:29
kurvy

A co jako že tady bylo 1,75 mio komoušu tak mám vzít estébáka udavače Nohavicu na milost??   proč?  jen proto že je krásný???   asi ne vnitřně ten hajzl hnije stejně jako strana KSČ   fuj je to hnuj a pan Kryl, Tigrid, Vondra a další kdo proti hnojnímu komunismu bojovali  si zaslouží úctu těch slušnejch 3 milionů Čechů :-)  chcípněte komouši na rakovinu a udavte se svými udavačskými svazky a rozsudky smrti nad hrdiny!!

0 0
možnosti

Realista

1. 12. 2007 6:26
Re: kurvy

A dnes si Vondra, který v roce 1989 křičel NEJSME JAKO ONI ti zlí kom,unističtí papaláši létá státním letadlem do ciziny na fotbal ...

0 0
možnosti

KLara

30. 11. 2007 23:23
??

Nevím o tom takřka nic, ale už jen to, jak očividně si to Hutka užívá, je na zvracení..(Y)

0 0
možnosti