Jistě, auta vyrobená před rokem 2000 neřkuli před rokem 1991 neodpovídají dnešním standardům a požadavkům. Ale kdo alespoň občas zavítá na venkov, ví, o čem je řeč a odkud tu vane arogance.
Jsi chudý venkovan a nemůžeš si dovolit nové auto podle posledních norem? Pak máš smůlu, naznačuje vláda značné části svých voličů. Před obyvatelem oblastí, kde příjem dosahuje poloviny pražské úrovně, se otevírají tyto možnosti. Buď si nechá staré auto, ale při jeho likvidaci se jednou řádně prohne. Nebo si pořídí supermoderní, ale za tu cenu, že se notně zadluží: dobrý vklad do blížící se krize, kdy se už slova dluh či leasing stávají strašákem.
Nebo může zvolit alternativu, veřejnou dopravu, ale pak je pasován na blázna. Pro venkov automobil není otázka volby, ale nutnosti. Jen člověk žijící v Praze, tedy i běžný český politik, má v tomto směru pokřivenou optiku. Alternativní způsob existence včetně dopravy lze provozovat pouze ve velkoměstě a jeho zázemí. Jen my Pražáci si můžeme dovolit luxus nemít auto. Vesničan si bez auta ani nenakoupí. Jenže vláda jako by žila někdy před půlstoletím, kdy automobil na vesnici luxusem byl.
Má vláda pro venkov alternativu? Ne, to ví každý, kdo se aspoň jednou zkusil dostat - nejlépe v sobotu - do zapadlé vesnice. Místo toho vláda zaujímá roli Marie Antoinetty: spolehlivou veřejnou dopravu vám nedáme, stará auta vám zdražíme, tak přesedlejte na koláče v podobě priusů.
Ty poznatky jsou banálně známé. Nové je to, že ODS v době, kdy žije svou vlastní krizí, nezajímají. Výsledek? Za voliče ho shrnul průzkum firmy Median pro MF Dnes: podle 38 procent dotázaných ODS „nemyslí na obyčejné lidi, je jen pro bohaté“. A sám Topolánek uslyší na kongresu toto: ODS příliš ustupuje koaličním partnerům.
Jsi chudý venkovan a nemůžeš si dovolit nové auto podle posledních norem? Pak máš smůlu, naznačuje vláda značné části svých voličů. Před obyvatelem oblastí, kde příjem dosahuje poloviny pražské úrovně, se otevírají tyto možnosti. Buď si nechá staré auto, ale při jeho likvidaci se jednou řádně prohne. Nebo si pořídí supermoderní, ale za tu cenu, že se notně zadluží: dobrý vklad do blížící se krize, kdy se už slova dluh či leasing stávají strašákem.
Nebo může zvolit alternativu, veřejnou dopravu, ale pak je pasován na blázna. Pro venkov automobil není otázka volby, ale nutnosti. Jen člověk žijící v Praze, tedy i běžný český politik, má v tomto směru pokřivenou optiku. Alternativní způsob existence včetně dopravy lze provozovat pouze ve velkoměstě a jeho zázemí. Jen my Pražáci si můžeme dovolit luxus nemít auto. Vesničan si bez auta ani nenakoupí. Jenže vláda jako by žila někdy před půlstoletím, kdy automobil na vesnici luxusem byl.
Má vláda pro venkov alternativu? Ne, to ví každý, kdo se aspoň jednou zkusil dostat - nejlépe v sobotu - do zapadlé vesnice. Místo toho vláda zaujímá roli Marie Antoinetty: spolehlivou veřejnou dopravu vám nedáme, stará auta vám zdražíme, tak přesedlejte na koláče v podobě priusů.
Ty poznatky jsou banálně známé. Nové je to, že ODS v době, kdy žije svou vlastní krizí, nezajímají. Výsledek? Za voliče ho shrnul průzkum firmy Median pro MF Dnes: podle 38 procent dotázaných ODS „nemyslí na obyčejné lidi, je jen pro bohaté“. A sám Topolánek uslyší na kongresu toto: ODS příliš ustupuje koaličním partnerům.