Exit poll při sněmovních volbách v roce 2010 ukázal, že celých 34 procent voličů se rozhodovalo až v posledních dvou týdnech před volbami. Pokud to tentokrát bylo podobné a vezmeme-li navíc v úvahu, že s přímou volbou prezidenta neměl nikdo zkušenost, mohli bychom mít pochopení pro těžkou situaci průzkumníků veřejného mínění, z nichž se stali otloukánci prvního kola voleb. Mohli bychom mít, kdyby...
Kdyby z politických kuloárů neprosakovaly neověřitelné informace, že jednotlivé týmy kandidátů měly k dispozici údaje přesnější. A dělaly je i některé z agentur, od nichž pocházejí zveřejňované průzkumy. Proč je to důležité? Průzkumy, jež mají postoje veřejnosti měřit, svým zveřejněním tyto postoje také ovlivňují. Zajímavé je, že sázkařský byznys, jenž se netěší zrovna skvělé reputaci, se nastavením kurzů strefoval do výsledku lépe. Potřebuje se strefit, aby vydělal. Že by renomované agentury vydělávaly na něčem jiném než na přesném odhadu?