Sobota 18. května 2024, svátek má Nataša
  • Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Za hranicí dobrého vkusu

Názory

  19:16
Ad LN 11. 12.: Bertík? To je hodně otravné

Charitativní projekty komerčních subjektů jsou jistě dobrá věc, avšak společnost Ahold v případě akce „S Bertíkem za dětským úsměvem“ překročila hranici dobrého vkusu. Nejde ani tak o to, že celá akce „je otravná“, protože zdržuje zákazníky, problém je spíše v tom, že došlo ke zneužití charitativní akce ve prospěch marketingové masáže, která je klamavá.

 Informace v propagačních materiálech, vydávání „Bertíků“ a jejich vhazování do „kasičky“ má vyvolat v zákazníkovi pocit, že se jedná o sbírku finančních prostředků na „dobrou věc“. To není pravda. Nejedná se o sbírku finančních prostředků, ale o to, že nepatrnou část tržeb společnost Ahold poukáže na dobročinné účely, což koneckonců dělá spoustu komerčních subjektů, aniž by přitom klamaly vlastní zákazníky. Ačkoli společnost uvádí, že se této akce může zúčastnit (sic!) každý, kdo navštíví před Vánocemi jejich prodejny, nutnou podmínkou je, aby utratil minimálně sto korun, nejlépe za extra Bertíky zvýhodněné produkty. Bertíky tedy zákazník nedostane zdarma, jak společnost Ahold uvádí, ale za to, že utratí sto korun.

Kdo by si myslel, že jeden Bertík odpovídá jedné koruně, mýlí se. Tento papírový žeton evokující skutečnou minci odpovídá 50 haléřům z každé stokoruny, kterou zmiňovaná společnost utrží. Šikovný optický klam, dalo by se říct. Pokud by totiž Ahold suše uvedl, že z každé utržené stokoruny dá 50 haléřů na dětský domov, mnoho lidí by nedojal. Avšak „mince“ Bertík, akt vhazování do pseudokasičky označené ryskami v řádech tisíců korun (jež reálné finanční hodnotě samozřejmě neodpovídají) reklamní spoty s děkovným dětským hlasem jsou dostatečně oblbující na to, aby se každá zákazníkem naplněná konzumní tužba ruku v ruce snoubila s pocitem čerstvě osvojené předvánoční filantropie. A komu by to nestačilo, může si za pouhých 5 korun přikoupit reklamní PR plátek Albert, pardon tedy magazín.

 

Autor:

Vyhrajte balíček z řady sebamed Anti-Redness
Vyhrajte balíček z řady sebamed Anti-Redness

Minulý týden jste soutěžili se sebamedem o kosmetiku pro nejmenší. Tento týden si pojďte zahrát o péči pro vás, a to konkrétně o řadu Anti-Redness,...