Nezdržovali předání. Kdyby zdržovali, prozradili by na sebe neúctu k soudnímu verdiktu a riskovali vlnu protestů nejen z řad katolíků.
Poté co Nejvyšší soud v lednu zrušil rozhodnutí pražského městského soudu, byla na tahu s předáním katedrály zase církev. Kdyby se kroutila chrám vydat, prozradila by na sebe neúctu k soudnímu verdiktu a riskovala vlnu protestů nejen ze strany zástupců státu. Ona se ale přesto rozhodla předání komplikovat. Je to omluvitelné?
Dá se pochopit, že je biskupům trapně a úzko zároveň, když jsou vyzváni předat státu zrovna kostel. Že je provokují policisté, kteří zničehonic v katedrále hlídkují. Že je děsí představa dalších soudních tahanic o dům, který by měl sjednocovat, a ne rozdělovat. Přesto církev měla ctít pravidla hry a chrám Správě pražského hradu bez obstrukcí vydat. Takhle si vykoledovala žlutou kartu a nabídla argumenty těm, kteří jí moc nepřejí.
Biskupové si někdy stěžují, že společnost je málo vstřícná vůči církvi. Neměli by si ale spíše stěžovat sami na sebe?
Poté co Nejvyšší soud v lednu zrušil rozhodnutí pražského městského soudu, byla na tahu s předáním katedrály zase církev. Kdyby se kroutila chrám vydat, prozradila by na sebe neúctu k soudnímu verdiktu a riskovala vlnu protestů nejen ze strany zástupců státu. Ona se ale přesto rozhodla předání komplikovat. Je to omluvitelné?
Dá se pochopit, že je biskupům trapně a úzko zároveň, když jsou vyzváni předat státu zrovna kostel. Že je provokují policisté, kteří zničehonic v katedrále hlídkují. Že je děsí představa dalších soudních tahanic o dům, který by měl sjednocovat, a ne rozdělovat. Přesto církev měla ctít pravidla hry a chrám Správě pražského hradu bez obstrukcí vydat. Takhle si vykoledovala žlutou kartu a nabídla argumenty těm, kteří jí moc nepřejí.
Biskupové si někdy stěžují, že společnost je málo vstřícná vůči církvi. Neměli by si ale spíše stěžovat sami na sebe?