Pátek 10. května 2024, svátek má Blažena
130 let

Lidovky.cz

Drsné klipy končí, říká nový šéf BESIP

Česko

PRAHA Drsné dopravní klipy v rámci kampaně Nemyslíš zaplatíš, které realistickým způsobem líčí hrůzy dopravních nehod, se už v příštím roce točit nebudou. Rozhodl o tom nový šéf BESIP Ondřej Valenta.

Klipy jsou podle něj již okoukané a přestávají fungovat. „Takové kampaně mají životnost tak dva roky. Poté potřebují změnu. Do budoucna se proto budeme drastickým záběrům roztříštěných lidí v autě vyhýbat. Budeme volit kreativnější a emotivnější formu,“ slibuje nový vedoucí ministerského oddělení pro bezpečnost silničního provozu. Pětadvacetiletý Valenta, jenž začínal jako cellista České filharmonie, řídil Chopinův festival a marketing internetového magazínu, nastoupil na ministerstvo dopravy teprve na konci listopadu. Pár týdnů poté už ale ve svém novém působišti plánuje malou revoluci. Hodlá zastavit většinu kampaní a rozjet mnoho nových projektů. Změny se má dočkat i zažité logo.

„Z dopravních kampaní budou pokračovat pouze Nezvratné osudy, tedy přímé výpovědi účastníků dopravní nehody. Ostatní projekty zastavíme,“ řekl LN Valenta. Pomyslnou stopku tak dostane například kampaň Domluvme se, při níž pracovníci BESIP přesvědčovali na hudebních festivalech mladé lidi, aby před jízdou nepili. Skončí také multimediální show pro studenty The Action. Byla příliš drahá.

Na kampaně ale BESIP pod Valentovým vedením nerezignuje. Většina zrušených projektů prý totiž bude mít svoji moderní obdobu. Proti alkoholu a drogám za volantem bude třeba bojovat nová kampaň s názvem Je to na Tobě. It’s your choice. „Dvojjazyčným názvem chceme oslovit i zahraniční návštěvníky našich hudebních festivalů,“ říká Valenta. Pro žáky základních škol se zase chystá výchovné CD, které mají nahrát přední čeští a slovenští rapeři.

Ve struktuře BESIP se měnit nic nebude. Oddělení zůstane nadále součástí ministerstva dopravy, které ho bude také financovat. Kromě 100milionového rozpočtu by měly peníze plynout i od soukromých firem prostřednictvím Nadace BESIP. Plány nového šéfa ale popouzí mnoho dopravních odborníků.

Ti mu vyčítají už první krok - zastavení natáčení drsných klipů. „Ty klipy měly velkou odezvu. Rušit by se neměly,“ myslí si mluvčí Autoklubu ČR Václav Špička. Podle dalších oborníků tím jde Česko navíc přímo proti trendu v EU, protože většina unijních zemí postupně na drsné realistické klipy přechází.

Dopravním expertům vadí i rušení úspěšných kampaní. „Například projekt The Action budí u publika opravdu kýžené emoce. Jeho zrušení je krátkozraké,“ obhajuje jednu ze zajetých kampaní Špička.

Autor: