130 let

Diskuze

O „romském problému“ mluví kdekdo. Jen politici mlčí...

Politici se obvykle předhánějí v tom, jak se dostat do médií. Jakmile jde ale o vztah Romů a „bílých“, ukládají si bobříka mlčení.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Aspik

11. 7. 2013 5:36
Druhy spravedlnosti a co je to vlastně sociální spravedlnost.
Není asi neobvyklým a ani neopodstatněným názorem, že charakteristickým rysem průměrného cikána je porušování níže uvedených druhů spravedlnosti (zlodějistika, zahálka, pijavičnost). Přitom, jak je uvedeno v závěru tohoto komentáře, sociální spravedlnost by se (nečekaně) měla starat o to, jak jim v tomto porušování zabránit.Následuje výňatek z textu u hesla "SPRAVEDLNOST" ve Filosofickém slovníku od Waltera Bruggera, vydaném v německém originále v roce 1990:Zákonná spravedlnost - v každém právě platném řádu jsou obsažena pravidla a zásady (zákon), v nichž právo/řád nalezl svůj výraz.Rozdělující/distributivní spravedlnost - Společenský celek má své členy (úměrně jejich postavení, schopnostem a silám) podělovat břemeny a povinnostmi, ale také obhajovat jejich čest a výhody.Srovnávající/směnná/tržní spravedlnost - členové mají vzájemně respektovat, co každému právem náleží; nejzávažnějším případem uskutečňování této spravedlnosti je zachování rovnováhy výkonů a protislužeb, tedy záruka rovnosti hodnot v hospodářském (směnném) provozu.Dále slovník pokračuje:Fakticky nikdy není stávající řád takový, jaký by měl být. Aby byl čistým a dokonalým výrazem práva, a tedy "řádem" v plném smyslu, to vyžaduje jeho neustálé vylepšování a přizpůsobování se proměnlivým faktickým danostem: Normy, které bývaly čistým výrazem práva se mohou změnou poměrů stát absurdními, společensky škodlivými, v nejsilnějším smyslu bezprávnými. Zvýhodněný uživatel se bude snažit takové normy zachovávat jako své stvrzené právo, poškozený se bude snažit svrhnout je jako neprávo násilím. Prospěchu celku svědčí jen organické upravování; úsilí a ochota k němu vytváří všeobecnou/sociální spravedlnost, nazývanou tak proto, že svou zavazující sílu nezískává z pozitivního nařízení, ale bezprostředně ze všeobecné vůle.Takže, chopme se svých per a oscilujíce na vlnách sociálního cítění s lidmi odvádějícími náležitou práci zavařme notorickým budižkničemům, kterých rychle začíná být leckde víc, než je zdrávo.
0 0
možnosti