Výstavu uvozuje stěna s napsanými názvy projektů, které Dopitová během své tvorby od počátku 90. let vytvořila. "Cítím za nimi svůj životní příběh, kterým si každý prochází, takové to střídání plus a minus, to životní štěstí," řekla Dopitová před zahájením výstavy. Důvody toho, jak výstava vypadá i jak se jmenuje, výtvarnice shrnula do odpovědi: "Protože jsem cítila, že je v umění nedostatek emocí a citlivosti. Je to pro mě důležité a mám dobrý pocit, když to dokážu přenést i na diváka," uvedla.
Dopitová vstoupila na českou výtvarnou scénu počátkem 90. let a patřila k umělcům, kteří se snažili o radikální oproštění od tradičního malířského a sochařského projevu. Od začátku se kromě ženských témat zabývá lidskou identitou. Tento námět v domácím prostředí jako jedna z prvních mezi umělci zpopularizovala.
Vitalita života i pomíjivost touhy
Současná výstava reflektuje každodenní život. „Na jedné straně představuje dynamiku a vitalitu života v plné síle a v slunečním jasu a na druhé jeho odvrácenou část, jako jsou pomíjivost touhy, marnost a smrt,“ uvedla kurátorka výstavy Olga Malá.
Nově jedna z hlavních idejí koncepce výstavy akcentuje roli muže. Jak je však pro autorku typické, přistupuje k němu po svém, bez patosu, se smyslem pro intimitu i určitým odstupem, avšak vždy s osobním prožitkem. Zatímco dříve autorka nechávala diváka skrze každodenní činnosti nahlédnout do zákulisí rutinních intimních rituálů žen, v Městské knihovně zastihuje také muže v jeho intimní soukromé sféře, jako je tomu třeba v sérii fotografií Dobrovolný hrdina.
S mužským principem je tradičně spojován fenomén pospolitosti kolektivních bojových a sportovních aktivit, který je tématem multimediální instalace Já, mám, pojď, já, jdu. Muži, respektive určité mužské společenství je i předmětem instalace Miluji a přijímám, jež dala název celé výstavě: fotografie nově vysvěcených kněží doplňuje objekt v podobě malé trampolíny, jejíž okraje připomínají siluetu sakrálních staveb.
Výstava Miluji a přijímám se koná v GHMP v Městské knihovně na Mariánském náměstí, 2. patro, od 3. 9. do 30. 11. 2014.