Hogenauerův debut, který se pro něj inspiroval sektářskými postupy, byl natočen v zahraničí v česko-nizozemsko-lotyšské koprodukci. Kromě Křenkové se ve stěžejních rolích představí nizozemští herci Monic Hendrickxová nebo Roeland Fernhout.
Autorem filmové hudby je Filip Míšek z kapely Khoiba. Snímek je podle tvůrců výjimečný svým estetickým zpracováním a tísnivou atmosférou připomíná skandinávskou kinematografii. Tiché doteky byly letos uvedeny na festivalu v Karlových Varech, aktuálně míří na filmový festival do korejského Pusanu, následně pak na festivaly do Milána či Káhiry.
Ve filmu se hlavní hrdinka musí starat jako au-pair nejen o honosný dům ve vilové čtvrti, ale především o desetiletého Sebastiana. Už první setkání s jeho rodiči však naznačí, že od ní bude očekáváno mnohem více. Postupně se ukazuje, že nová rodina vyznává řadu striktních pravidel včetně radikálního přístupu k výchově chlapce a že je zřejmě součástí jakési fanatické komunity. Porušení nastoleného pořádku by pro Miu znamenalo potupnou cestu zpět domů. Nechce zklamat jejich důvěru, přijít o nově navázaný vztah se Sebastianem ani se předčasně vracet. Skrze systematickou manipulaci však začne popírat své dřívější hodnoty.
„Zajímalo mě, co může vést člověka k tomu, že se pod nátlakem manipulace vzdá sám sebe a začne se podílet na věcech, které mu dříve přišly nemorální,“ uvedl Hogenauer. Při tvorbě filmu se volně inspiroval učením sekty Twelve Tribes (Dvanáct kmenů). „Je plno promyšlených způsobů, kdy vás někdo velice efektivním nenápadným způsobem začne transformovat, aniž byste si toho byli vědomi - například brainwashingem nebo lovebombingem. A samozřejmě od manipulace jsem se dostal k sektám a kultům, které jsou na těchto praktikách v mnoha směrech založeny,“ přibližuje vznik filmu režisér.