Snímek Dárce režiséra Phillipa Noyceho (Vysoká hra patriotů, Někdo se dívá, Jasné nebezpečí) zavádí diváka do idylického světa, kde existuje pouze štěstí. Lidé neznají utrpení, války, násilí, strach ani bolest. Na okraji společenství žije jediný držitel a strážce všech pravdivých vzpomínek lidstva – Dárce (Jeff Bridges). Jeho prostřednictvím získává mladý Jonas (Brenton Thwaites) to, co nikdo jiný nesmí vědět – pravdu o skutečném životě a zkušenosti předchozích generací. Jonas začíná chápat, že pocit harmonie je vytvářen uměle a vše je iluze. Tváří v tvář této skutečnosti, Jonas již nedokáže žít jako dřív.
Lepší teď než nikdy
Hrdinou snímku režiséra Roba Reinera (Než si pro nás přijde, Pár správných chlapů, Když Harry potkal Sally) je realitní makléř Oren Little v podání Michaela Douglase. Tanto morousovitý chlapík nechce nic jiného, než prodat svůj poslední dům a v klidu a míru odejít do penze. Čas zatím tráví ve svém domě se čtyřmi byty, kde sousedy bere na vědomí jen tehdy, když si chce na něco postěžovat. Ignoruje i snahy sympatické Leah (Diane Keaton), která ho vytrvale zve na mojito, a jediný člověk, kterého uznává, je jeho stará přítelkyně Claire, která dokáže být stejně protivná jako on. Orenův život se obrátí vzhůru nohama, když se u jeho dveří nečekaně objeví syn Luke, a požádá ho, aby se dočasně postaral o jeho devítiletou dceru Sarah, o jejíž existenci Oren neměl ani tušení. Oren neochotně souhlasí, ale péči o vnučku rychle přehodí na vstřícnou Leah, která nedokáže odmítnout. Postupní sbližování na sebe ale nenechá dlouho čekat a Leah pozná, že Orenův nepřístupný zevnějšek je jen slupka, která zakrývá lidskost snažící se prodrat ven.
Ztracen 45
Do dosud nepříliš známého tématu českých kulturních dějin spjatých s osudem spisovatele a malíře Josefa Čapka, respektive jeho ženy Jarmily, se ve svém hraném dokumentu pustil zkušený režisér Josef Císařovský, který se bratry Čapkovými zabýval už ve svých předchozích dílech (Nekonečná pouť Josefa Čapka, Život a doba spisovatele Karla Čapka). Tentokrát zpracoval deníky Jarmily Čapkové z let 1932 – 38 a 1945 – 47, které začínají zklamáním z vychladlého manželství a končí zoufalým hledáním ztraceného muže v troskách nacistického Německa.
Film rekonstruuje příběh vzkříšené lásky na pozadí válkou zničené Evropy. Podle obecně uznávaného mínění zahynul Josef Čapek při epidemii tyfu v půlce dubna 1945 v koncentračním táboře Bergen-Belsen. Ale Jarmila ve svém deníku uvedla, že český tlumočník britské armády v Bergen-Belsenu viděl Josefa Čapka tři dny po skončení války! Zpráva pocházela z důvěryhodného zdroje, přesto tento zásadní fakt upadl ve víru poválečných událostí v zapomnění. Když selhalo veškeré úsilí získat oficiální potvrzení Čapkovy smrti, vydala se Jarmila do Německa hledat Josefa sama. V nemocnicích a ústavech našla množství stop, konkrétních i neurčitých, Josefa však nikdy už nenašla. Až do své smrti žila nadějí, že se jednoho dne vrátí... Ve filmu hrají Taťjana Medvecká, Saša Rašilov a Anna Císařovská.
Pošťák Pat
Čtvrtou premiérou tohoto týdne je britský animovaný snímek Pošťák Pat, určený nejmenším divákům. Příběh se točí kolem obyčejného vesnického pošťáka, který se poté, co mu šéf zatrhne plánovaný rodinný výlet k moři, rozhodne udělat všechno pro to, aby sen svých blízkých splnil. Dokonce se přihlásí jako zpěvák do televizní talentové soutěže, a když se ukáže, že umí stejně dobře zpívat jako nosit dopisy, stane se z Pata hrdina a hvězda, která začne zapomínat na své pošťácké povinnosti. A tím spletitý příběh plný zvratů teprve začíná...