I přes velikost amerického trhu se jedná o nevídané číslo, které však vzbuzuje mnoho otázek. Jak může produkt, který se ještě neprodává, neprošel žádným zevrubným novinářským testováním a nejsou k němu ohlasy odborné i laické veřejnosti, vyvolat takový zájem?
Jistou roli zde samozřejmě může hrát síla značky a spokojenost s jinými produkty, pod které se podepsal Google. Ale operační systém pro mobilní telefony, to je přeci jenom trochu jiný šálek kávy. A všechny informace, které prozatím máme, pocházejí pouze z marketingových oddělení.
Výběr tak zásadního kusu spotřební elektroniky, jakým mobilní telefon bezesporu je, přitom není nic jednoduchého. Pokud chcete mít skutečnou jistotu, že nešlápnete vedle, musíte pročíst několik recenzí (a pro jistotu přidat i nějakou zahraniční), prostudovat desítky stránek fór s uživatelskými zkušenostmi, vyzkoušet si přístroj u známého nebo v obchodě a v případě novinky ještě vydržet pár týdnů až měsíců než klesne původní nadsazená cena a objeví se firmware bez vážnějších chyb.
Toto všechno je miliónu a půl amerických zákazníků zcela zjevně cizí. Pravda, v případě neúspěchu je ztracených 179 dolarů za telefon příliš trápit nebude, horší to bude s dvouletým úvazkem u operátora.
Najednou se v plné síle odhaluje síla marketingu a značky, kterou některé firmy disponují. Postačí, když na krabici s čímkoli přilepí svoje logo a hned se začnou tvořit pořadníky. A ať už z krabice vybalíte cokoli, spousta lidí to začne bezmezně obdivovat a vychvalovat jako císařovy nové šaty.
Zdá se tedy, že potřeba něčemu bezmezně důvěřovat je antropologickou konstantou provázející lidstvo od vzniku prvních náboženství. Dnešní doba na ní umí akorát dobře vydělávat.
Glosa: Velká očekávání
Přestože se začátek prodeje T-Mobile G1, prvního telefonu postaveného na platformě Android, plánuje až na 22. října, už nyní se registruje první úspěch. Americký T-Mobile se totiž pochlubil jedním a půl milionem závazných objednávek, přičemž každý den přibývají další.
Vagína opět v hlavní roli. Jak to dopadne, když macho Pepek námořník nedokáže uspokojit roztouženou Olive
Jeho dílo znárodnili politici, znásilnily učitelky – a přesto se stále hraje. Smetana. Bedřich Smetana
Skromný křepčický Klondike. Českou zlatou horečku odstartoval v roce 1927 u Vodňan rozbitý kámen
Rozdáváme batolecí mléko ZDARMA
Na cestě mateřstvím se potkáváme s různými výzvami. V případě výživy našich nejmenších představuje kojení ten nejlepší základ. Pokud však kojení...