Myslím, že autor Ondřej Pohl neměl psát "Platíte opravdu za to, co dostáváte?", ale "Dostáváte opravdu to, zač platíte?"
V Lidovkách se bohužel dost často stává, že titulky nedávají smysl nebo odporují obsahu článku.
... a zdá se, že až na fanatické fanoušky alternativních operačních systémů jsou všichni s daným stavem smířeni.
1) Ne všichni uživatelé alternativních systémů jsou fanatici. Je pravda, že některé platformy, systémy a distribuce přitahují určité typy více než jiné, ale to, co píše autor článku, je hrubá a nesprávná generalizace. Mainstreamové operační systémy mají také své fanatiky, mnohdy ještě horší (např. Ten-jehož-jméno-se-nevyslovuje a jeho blog o velikosti větší než malé).
2) U oněch alternativních systému si člověk může vybrat, jestli chce stabilitu (za ceny jisté zastaralosti) nebo jestli bude provozovat ty nejžhavější novinky za cenu možné nestability. U operačního systému firmy, jejíž jménu zde vyslovovat nebudu, je bohužel zákazník prvních verzí jejich systémů postaven volky-nevloky do role "nedobrovolného betatestera" (a ještě za co platí) a stabilní a odladěný systém dostane většinou až tak rok-dva před ukončením jeho oficiální podpory... Když o podobných věcech slyším nebo čtu, jsem vděčný tvůrcům nekomerční distribuce alternativního systému, kterou používán, neboť jejich strategie vydávání nových verzí lze shrnou do věty "Vyjde, až když je připravený."
Otazka je, zda zakaznik pri stale klesajicich cenach elektroniky, opravdu plati i za jeji kompletni otestovani? Pred cca 10-ti lety me zaujalo, jak velka softwareova firma (tusim databazova) mela pravidlo, ze novy produkt je mozno pustit do distribuce, pokud obsahuje mene nez 5 zavaznych a 50 malo zavaznych chyb. Tlak zakazniku na nove verze SW je obrovsky a napr. v nasi SW firme ceny za testovani prevysuji naklady na developement.
Ale co je upgrade firmware v mobilu napr. oproti stahovani aut do servisu? Az se dockame doby, kdy si kazdy bude patchovat auto sam, to bude teprv hukot. :-) Btw nedavno jsem zjistil, ze pri kazde servisni prohlidce mi do auta nahravaji nejnovejsi firmware do ECU.