Spolupráce se studenty univerzity je plánována v bakalářských, magisterských i doktorských studijních programech, zahrnuta bude i oblast celoživotního vzdělávání.
"Smlouva s ČVUT navazuje již na předchozí aktivity a řadu úspěšných společných projektů například v oblasti výzkumu a vývoje, vybavení laboratoří, odborných konferencí nebo studentských soutěží," řekl personální šéf Škody Klaus Dierkes.
Zvýší se tak atraktivita studia v technických oborech. "Studenti z ČVUT k nám již jezdí delší dobu a podle dotazníků jsou spokojeni. Cítí se být součástí vývoje nových věcí, které se týkají celého koncernu Volkswagen," řekl Machan.
Automobilka má sice v Boleslavi vlastní vysokou školu, ta je však zaměřena především na ekonomii a management.
Právě výzkumem a vývojem nových věcí chce automobilka, stejně jako celý koncern, překonat současnou hospodářskou krizi. Firma má sice v současné době zhruba 24.000 zaměstnanců, jen zlomek z nich jsou však kvalifikovaní odborníci.
"Ovšem ten počet se zvyšuje, v roce 1991 dělalo v technickém vývoji 600 lidí, dnes je to zhruba 1600 pracovníků," řekl Machan.
Spolupráce také počítá se zapojením expertů z automobilky jako externích vyučujících, poskytováním témat závěrečných studentských prací, včetně konzultací s odborníky, spoluprací na ročníkových projektech nebo poskytováním odborných praxí.
"Líbí se mi, že se Škoda nesnaží jen montovat výrobky, ale touto cestou zajišťuje také kvalifikovanou a těžkou práci pro studenty," řekl rektor ČVUT Václav Havlíček.
Škola má zhruba 24.000 studentů. Budou využívat prostory vývojového centra za téměř miliardu korun, které automobilka otevřela v prosinci.
Uplatnění v něm nacházejí například strojní a elektrotechničtí inženýři a dalších vývojoví specialisté, jejichž úkolem je zajistit potřebný výzkum nejen pro Škodu Auto, ale pro celý koncern Volkswagen.