V České republice je zhruba deset tisíc škol různých stupňů a každá z nich má svého ředitele nebo ředitelku. Možná to tak na první pohled nevypadá, ale právě oni jsou tím nejdůležitějším článkem, který určuje, jak se ve škole učí a jak se tam děti cítí. Právě pro budoucí a čerstvé ředitele startuje v září příštího roku nový kvalifikační studijní program nazvaný Lídr školy. Proč vznikl a co je jeho cílem, v rozhovoru pro Akademii LN vysvětlují ředitel Národního pedagogického institutu České republiky Ivo Jupa a manažer programu Ředitel naživo Libor Pospíšil. Na novém kvalifikačním programu spolupracují obě zmíněné instituce společně s ministerstvem školství.
Lidovky.cz: Kudy dnes vlastně vede cesta na pozici ředitele školy?
LP: Když to vezmeme čistě formálně, ředitel musí mít pedagogické vzdělání, musí mít za sebou několik let přímé pedagogické činnosti nebo jiné ekvivalentní činnosti a musí prokázat znalosti v oblasti řízení školství tím, že úspěšně projde některým kvalifikačním studiem pro ředitele. A musí samozřejmě vyhrát konkurz.