Neděle 5. května 2024, svátek má Klaudie
130 let

Lidovky.cz

Oživí Yeti českou autopustinu?

Česko

EKONOMICKÝ SLOUPEK

Navzdory přetrvávající ekonomické krizi se většina automobilových expertů shoduje, že načasování začátku prodeje nového sportovního užitkového vozu Škoda Yeti je dobře zvolené. Oficiální prodej prvního českého SUV začal právě včerejším dnem. A dá se říct, že docela úspěšně. Samozřejmě bude záležet hlavně na tom, jaké budou prodeje Yetiho po prázdninách, kdy končí doba dovolených a život se vrací do normálních kolejí.

Očekávání jsou u Škody Yeti nemalá a zástupci koncernu to neskrývají. Zatímco model Roomster nesplnil původní záměry, do Yetiho vkládá výrobce daleko větší naděje. A podle všeho mohou být naplněny. Už včera hlásili prodejci první prodané kusy s tím, že zákazníci na Yetiho velmi dobře reagují. Navíc při výběru vozu stále ještě funguje národní hrdost a lidé neváhají sáhnout po domácí značce, tedy škodovce. A to je dobře.

Zas tak jednoduché to ale Škoda Yeti mít nebude. Všichni jsme na jedné lodi a tu táhne ke dnu hospodářská recese. Pokles prodejů je patrný na každém kroku, nová auta nevyjímaje. Za první pololetí letošního roku sice bylo zaregistrováno více osobních aut než vloni (asi o 7,9 procenta), bylo to ale na úkor lehkých užitkových vozidel. Zde totiž nastal více než poloviční propad proti loňsku kvůli možnosti odpočtu DPH na všechny osobní automobily. Obě skupiny dohromady tak už zaznamenaly za pololetí meziroční pokles.

Dále vyčkávat s uvedením Yetiho na trh ale nemělo žádný důvod. Otázkou totiž zůstává, jak dlouho se ještě bude hovořit o ekonomické krizi a kdy nastane nějaké oživení. A to dnes s určitostí neví nikdo. Škoda Yeti má šanci zacílit na novou skupinu zákazníků, které dosavadní modely neoslovovaly. S trochou patriotismu může nová škodovka uspět i v krizi.

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!