Čtvrtek 9. května 2024, svátek má Ctibor
130 let

Lidovky.cz

PORADNA PRO ŠKOLY

Česko

* Může jít žák gymnázia v rámci školní realizace oblasti Člověk a svět práce pracovat přímo do některého podniku?

Ano. Škola může realizovat vzdělávací oblast Člověk a svět práce různými způsoby, mimo jiné může samozřejmě žákům nabídnout také stáže na konkrétních pracovištích (tyto aktivity lze pojmout například jako celoročníkový projekt). Pokud by se mělo jednat o placenou práci, je nutné respektovat příslušná ustanovení zákoníku práce a vyhlášku o středním vzdělávání a vzdělávání na konzervatoři.

* Podle čeho se sestavuje individuální vzdělávací plán (IVP) pro žáka s lehkým mentálním postižením na ZŠ běžného typu?

Při sestavování IVP pro žáka s lehkým mentálním postižením, který navštěvuje 1., 2., 6. nebo 7. ročník, se vychází z RVP ZV, konkrétně z přílohy upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením. Při sestavování IVP pro žáka v ostatních ročnících ZŠ, v nichž jsou všichni žáci zatím vzděláváni podle původních vzdělávacích programů, se postupuje podle Vzdělávacího programu zvláštní školy.

* Kdo určí, že žák potřebuje asistenta?

Asistent je žákovi přidělen na základě doporučení školského poradenského zařízení. O přidělení asistenta a zajištění finančních prostředků žádá škola, kterou žák navštěvuje, svého zřizovatele.

* Je nutné ve školním vzdělávacím programu pro gymnázium (ŠVP) popsat také systém a organizaci přijímacího řízení?

Ano. Systém a organizace přijímacího řízení na gymnázium jsou součástí kapitoly Charakteristika ŠVP a musí v ní být obsaženy. Strukturu ŠVP předepisuje příslušný rámcový vzdělávací program (RVP).

Na vaše dotazy odpovídají Konzultační centra VÚP, kontaktní telefony a e-maily najdete na www.vuppraha.cz/poradna

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!