Pátek 26. dubna 2024, svátek má Oto
130 let

Lidovky.cz

Řešíte společné vzdělávání? Zapojmevsechny.cz inspiruje i pomáhá.

Se začátkem školního roku se v mnoha českých domácnostech dostává do hledáčku rodičů téma školy a učení. Vybrali jsme dobrou školu? Připraví naše dítě na budoucnost? Cítí se tam dobře? Osvědčené metody práce přímo z praxe od odborníků na vzdělávání a výchovu přináší nová aplikace Zapojmevsechny.cz

Kvalitní a inkluzivní… jak na to jdou školy, které si oblíbili rodiče i žáci foto: Zapojmesechny.cz

Zapojmevsechny.cz se rodiče dozvědí, jak vypadá vzdělávání na oblíbených a přitom inkluzivních školách, získají zde i inspiraci pro rozvoj svých dětí. Učitelé zde naleznou aktivity využitelné přímo ve výuce, ředitelé škol zase tipy od svých kolegů. Praktická mapa umožňuje najít odborníky z celé ČR, k dispozici je také poradna. Aplikaci vytvořil Národní pedagogický institut ČR v rámci projektu Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi (APIV B).

„Řada rodičů často nemá srovnání a může tápat, jak vlastně má dobrá škola vypadat a jak se v ní má učit. Kvalitní a oblíbené školy, které se s námi v aplikaci dělí o svoje zkušenosti, stojí na několika základních pilířích: Záleží jim na každém dítěti a vědí, jak je podpořit, cíleně budují dobré vztahy, umí jednat s rodiči a zapojit je, vytěží maximum z práce specialistů i asistentů, podporují spolupráci dětí ve výuce i mezi učiteli a nebojí se říct si o pomoc, když to někde drhne,“ říká tutorka aplikace Zapojmevsechny.cz Kristina Březinová. A dodává: „V kvalitní inkluzivní škole se cítí spokojeně děti, učitelé i rodiče. A díky dobrému klimatu se tam žáci opravdu něco naučí. Jsem ráda, že řada škol, organizací a odborníků neváhala a ochotně prostřednictvím aplikace Zapojmevsechny.cz poskytuje své zkušenosti včetně konkrétních materiálů, jak toho dosáhnout.“

Zapojmevsechny.cz nabízí ověřenou praxi a funkční metody učitelů, ředitelů škol a celé řady dalších odborníků věnujících se vzdělávání a výchově dětí, a to formou praktických videí, metodik a aktivit nebo inspirativních článků. V aplikaci tak můžete například nalézt příklady, jak efektivně uspořádat rodičovské schůzky, anebo metody a postupy od zkušených asistentů pedagoga, jak zlepšit nefunkční komunikaci se žákem. V metodických videích ředitelé škol i školní poradci sdílejí svůj způsob práce, hovoří o nastavení spolupráce s kolegy, o tom, jak se jim podařilo ve škole vybudovat dobré klima nebo zapojit rodiče.

Zuzana Katrušáková z Mateřské školy Zeyerova v Olomouci chválí aplikaci jako zdroj inspirace pro svůj další profesní rozvoj: „Jako začínající učitelka se musím neustále sebevzdělávat a veškeré články, videa i aktivity jsou pro praxi velmi přínosné.“ Ředitelka této školky Eva Kroutilová zase ocenila tipy pro práci s rozmanitým kolektivem dětí: „Aplikaci využívám k obohacení svých zkušeností se vzděláváním dětí se speciálními vzdělávacími potřebami, v komunikaci s rodiči těchto dětí i v metodické nabídce různých aktivit.“

Učitelé si mohou rovnou v aplikaci připravit například plány pedagogické podpory a další dokumenty. Díky nápovědnímu oknu se dozvědí nejen co do jednotlivých kolonek vyplnit, ale aplikace napoví i konkrétní texty a formulace. V mapě expertních služeb lze snadno vyhledat nejbližší školská poradenská zařízení a další odborníky. S konkrétními dotazy rodičů i učitelů poradí metodici v poradně.

Projekt Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi je spolufinancován EU.

a