Je prima, že jiný názor neodmítáte.
To zcela na férovku vítám. Jinak by totiž váš hlas zněl jak hlas oněch imámů, které kritizujete. A na rozněcování vzájemné nenávisti je založena něčí strategie, jíž bohužel dost emocionálně přitakáváte.Jestli mohu, poradím vám jinou věc. Jistěže si radši vyslechnete kritiku od člověka, který dokáže i říci, co jste udělal dobře, než od člověka, který na vás nenechá nit suchou. S tím byste myslím mohl souhlasit, protože u toho prvého se dá očekávat objektivita, kdežto u toho druhého naopak spíše předpojatost, při níž nemáte šanci se obhájit, ať byste se třeba stavěl na hlasu. Souhlas?A proto - za použití starobylého pravidla "nedělej druhým, co nechceš, aby dělali oni tobě" - bych doporučoval zahájit kritiku islámu nejprve vyzvednutím jeho ctností a historického přínosu. Upozorňuji vás, že pak se i kritika čte lépe, protože je zřejmé, že kritizující je "v obraze", a nepapouškuje jenom povrchní, indoktrinovaně nenávistné řeči. Máte-li mou metodu za spornou, vyzkoušejte si to třeba na kritice křesťanství, nebo západní kultury, nebo prostě toho, co máte rád. Když někdo na to vaše oblíbené téma začne nadávat, sotva otevře ústa, budete mít jistě pramalou chuť ho vůbec poslouchat, natož nad řečeným přemýšlet, o přijetí kritiky jako dobré rady už vůbec nemluvě.A dále: máte-li pocit, že islám ze zgruntu agresivní náboženství, povězte mi, jak je tomu s ostatními náboženstvími - a pro jednoduchost můžete zůstat z jeho monotheistických příbuzných, judaismu a křesťanství. Zabývám se tím dost dlouho na to, abych - jemně řečeno - na takovouto otázku "významně mlčel". Bylo by samozřejmě možné udělat exkurs o agresivních výhoncích těchto náboženství, ale není to nic pozitivního a konstruktivního, jsem totiž přesvědčen, že se v nich dají najít lepší věci, které více stojí za debatu. Bylo by ovšem zajímavé pojednat, jak se ona náboženství uvnitř nelehko vyrovnávala a vyrovnávají se svými agresivními sklony, to nepochybně.U islámu je tomu podobně, o tom vůbec nepochybujte. Kdyby totiž byla pravda, že jedna miliarda lidí vyznává učení v jádře agresivní, už bychom se tady takto spolu nebavili, na to můžete vzít jed. Tím nechci omlouvat ani zastírat ony jevy, které kritizujete. Jen je chci dát do určitých relací, protože k smrti nerad nechávám svou mysl smýkat kýmsi zvenku.A současná islamofobie je typickým příkladem technologie, nám dobře známé z bolševismu, jak k zakrytí vnitřních problémů a k ospravedlnění většího finančního ujařmení obyčejných lidí je prostě potřeba najít vnějšího nepřítele, aby mysl normálního člověka ztuhla hrůzou. Tuto fázi pak vystřídá fáze druhá, kdy bude odhalen nepřítel dokonce mezi námi (padesátá léta!). A nastane masakr, a nikdo si nebude jist ničím. To se pak prima vládne. O této technologii vládnutí se můžete hodně dočíst v Kabátově Psychologii komunismu - a pointa je, že ty metody se používají odedávna, jen ta použitá ideologie je záměnná. Komunisti sami moc inovací nepřinesli, historicky jsou ty metody tak propracované, že moc už toho vymyslet nelze.A ještě drobnou poznámku k té proklínané šarí''i: Mnoho lidí v Evropě by souhlasilo s návratem trestu smrti. Mnoho států v USA ho má stále zavedený a nehodlá od něj ustoupit. To je ale šarí''a. Ještě nějaký dotaz?