Pět různých přístupů k porcelánové hmotě, práci s dekorem a používáním technologií. Kam až můžeme s tradičním výrobním materiálem jít? Hra glazur, prořezávání střepu, technického porcelánu, malby a stříkání solí na klasicky vytočené tvary. Tradice versus inovace. Výstava reprezentuje přístup kurátorů k celému Designbloku.
Designblok odhalil téma a vizuál dalšího ročníku![]() |
Podporu progresivních talentů a jejich začlenění do mezinárodního kontextu. Ve výstavě se představili Milan Pekař a Mi won McGhee, Markéta Držmíšková a Petr Hák, Roman Šedina, Daniel Piršč, Klára Šumová a Michal Bačák.
„Ke spolupráci nás oslovila Jane Whithers, hlavní kurátorka Brompton Design District. Líbilo se nám téma – Other stories, a proto jsme přišli s tématem, ve kterém se tradiční materiál podvoluje myšlení konceptuálních designérů,“ vysvětlují Jana Zielinski a Jiří Macek.
„Keramická technologie je náročná výzva, kde napoprvé nic nevytvoříte. Až časem se naučíte, o čem to je a začnete tomu rozumět. Obě techniky, které používám – točení a stříkání částečně vychází z běžné malosériové výroby. V točení se jedná právě o tu nedokončenost. Tvar nádherně oživuje. Stříkaný porcelán na povrchu nádobu zase dramatizuje. Dekorace provedená porcelánovým nástřikem na vytočený tvar je doplněna o nástřik solemi. Dohromady vzniká harmonie a posouvá běžnou užitkovou nádobu do role objektu. Design spočívá v otevřených tvarech jako otevřená náruč nebo symbol vstřícnosti, pohostinnosti, otevřenosti,“ říká Roman Šedina.