Fakt, že módní průmysl patří mezi největší znečišťovatele životního prostředí, není žádnou novinkou. Ve spalovnách a na skládkách tak ročně končí miliardy kusů oblečení. Pohled na slow fashion, mnohdy opovrhovaný přístup k oblékání, se ale během posledních let poměrně rychle mění.
Boj za udržitelnost i šaty ze zbytků. Čarodějka Emma Watsonová není mimo |
Přibližně polovinu zboží Pietro Filipi prodalo za plnou cenu. Druhou polovinu, která se prodala díky slevám, tak jednoduše nenakoupí. Firma nechce chrlit jednu kolekci za druhou a na konci každé sezony produkty zlevňovat pod jejich výrobní cenu. Navíc jsou podle majitele Michala Mičky pryč doby nových a starých kolekcí a slepého následování rychle se měnících módních trendů.
„Většina obchodníků se slevami počítá už při nákupu zboží, v plné ceně je tak zahrnuta mnohem vyšší marže. Je to tedy vlastně tak trochu podvod,“ říká majitel Pietro Filipi Michal Mička.
Méně je více
Navíc svým přístupem chce firma podpořit i lokální byznys. „Každý náš produkt je vyroben z pečlivě vybíraných kvalitních látek a designován lokálními návrháři. Klademe důraz na to, aby velká část naší kolekce byla tvořena tzv. basic kousky - tj. oblečením, které je nadčasové a nadsezonní. Celosvětově je segment prémiových značek absencí jakýchkoliv slev typický, cena produktu jednoduše odpovídá jeho kvalitě a sleva tak není potřeba,“ dodává Mička.