Neděle 28. dubna 2024, svátek má Vlastislav
130 let

Lidovky.cz

Konec s plýtváním a chrlení jedné kolekce za druhou. Pietro Filipi ruší slevy a sází na udržitelnost

Design

  6:31
Česká oděvní značka Pietro Filipi se chce zaměřit na udržitelnost a pouští se do toho zásadní změnou strategie. Ruší slevy a již nechce chrlit jednu kolekci za druhou.

Tereza Srbová pro Pietro Filipi foto: Pietro Filipi

Fakt, že módní průmysl patří mezi největší znečišťovatele životního prostředí, není žádnou novinkou. Ve spalovnách a na skládkách tak ročně končí miliardy kusů oblečení. Pohled na slow fashion, mnohdy opovrhovaný přístup k oblékání, se ale během posledních let poměrně rychle mění.

Boj za udržitelnost i šaty ze zbytků. Čarodějka Emma Watsonová není mimo

Přibližně polovinu zboží Pietro Filipi prodalo za plnou cenu. Druhou polovinu, která se prodala díky slevám, tak jednoduše nenakoupí. Firma nechce chrlit jednu kolekci za druhou a na konci každé sezony produkty zlevňovat pod jejich výrobní cenu. Navíc jsou podle majitele Michala Mičky pryč doby nových a starých kolekcí a slepého následování rychle se měnících módních trendů.

„Většina obchodníků se slevami počítá už při nákupu zboží, v plné ceně je tak zahrnuta mnohem vyšší marže. Je to tedy vlastně tak trochu podvod,“ říká majitel Pietro Filipi Michal Mička.

Méně je více

Navíc svým přístupem chce firma podpořit i lokální byznys. „Každý náš produkt je vyroben z pečlivě vybíraných kvalitních látek a designován lokálními návrháři. Klademe důraz na to, aby velká část naší kolekce byla tvořena tzv. basic kousky - tj. oblečením, které je nadčasové a nadsezonní. Celosvětově je segment prémiových značek absencí jakýchkoliv slev typický, cena produktu jednoduše odpovídá jeho kvalitě a sleva tak není potřeba,“ dodává Mička.

Autor:
Témata: Emma Watsonová