"Kniha Libuše Niklové byla absolutně srdeční záležitost! Dělala jsem ji i po večerech, těhotná a hodně unavená, protože kniha vznikala velmi rychle. Libuše Niklová používala ve své tvorbě přesně ten grafický jazyk, který je mi hodně blízký a tak jsem se jenom bála, abych to nezkazila," uvedla Lednická a dodala, že kniha vznikla zhruba za tři měsíce.
PŘEČTĚTE SI CELÝ ON-LINE ROZHOVOR SE ZUZANOU LEDNICKOU |
Její jméno si dnes většina spojí hlavně se studiem Najbrt. Lednická začala se studiem spolupracovat v roce 1995, ještě během studií, dnes je jeho uměleckou ředitelkou. O vlastním grafickém studiu prý uvažovala, ale práce v týmu jí prý vyhovuje: "Pracuji i doma, ale potřebuji zpětnou vazbu, kterou ve studiu dostanu okamžitě. Samozřejmě, že občas hodně diskutujeme, které řešení je nejlepší, ale i díky tomu se rychleji dostanu k podstatě a vím, co si chci obhájit a co ne. Je to takový každodenní tréning, který bych doma neměla."
Kromě grafiky odbíhá Zuzana Lednická i k sousedním odvětvím designu, oblíbená a oceňovaná kolekce mojemoje chystá další edici na příští rok a redesign nafukovacích hraček Libuše Niklové značky Fatra bude mít premiéru za týden na Designbloku. Kromě Lednické na redesignu spolupracovali manželé Kozovi a Jan Čapek. "Osobně si určitě pořídím formuli, která vypadá super," doporučila Lednická čtenářům.
A co je pro ni v práci nejdůležitější? "Pokud cítím, že je tam prostor k diskuzi, pak mě to vyloženě baví a vím, že je to ta skoro nejdůležitější část naší práce. Mě nebaví dělat "krásný design" pro sebe, chci aby se toho klient stal součástí a ideálně to bral hrdě za své, protože jinak je tam něco špatně," uzavřela designérka.
Zajímá vás redesign legendárních nafukovacích hraček Fatra? Podrobnosti o celé kolekci se dočtete ve středeční příloze LN Esprit. |