Úterý 7. května 2024, svátek má Stanislav
130 let

Lidovky.cz

Design

Nová doba. Covid navždy změnil budoucnost módního průmyslu

Značky musely kvůli pandemii uzavřít své pobočky po celém světě. Po jejich opětovném otevření se projevil fenomén ” revenge shopping “ – bohatí zákazníci si kompenzují depresivní období, kdy nakupovat nemohli, a nakupují o to víc. | foto: Pavel Fuksa

Premium Doporučujeme
Pandemie koronaviru zasáhla všechny oblasti našeho života – módní byznys nevyjímaje. Sestavili jsme přehled nejdůležitějších událostí první poloviny letošního roku, které nejspíš navždy změní budoucnost módního průmyslu.

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit

Módní domy jako Chanel, Louis Vuitton či Hermes přežily mnoho krizí. Krach na newyorské burze, druhou světovou válku i globální ekonomickou krizi z let 2008/2009. Právě během ní zažily luxusní značky propad o osm procent, na rozdíl od pětiprocentního pádu zbytku ekonomiky, a to z jednoho prostého důvodu: luxus byl první věcí, již se zákazníci rozhodli oželet. Jak se však ekonomika začala vracet do formy, i drahé značky posílily a ve finále byly silnější než kdy dříve.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
Autor: