Novinkou v programu je právě večerní nakupování ve vyhlášených obchodech v Praze v Pařížské ulici. Představení nových kolekcí proběhne formou akce „Pařížská Harper’s Bazaar Shopping Night“ v pátek 2. září 2016 od 18 do 22h. Na obou koncích Pařížské ulice budou postaveny vstupní brány a na vytvořené piazettě před hotelem InterContinental bude hudební produkce – ve speciálním setu se představí Klára Vytisková v hudební dvojici DJ Anche & KLARA. Večer vyvrcholí koktejlem „Acqua di Parma after shopping cocktail“ v restauraci Cantinetta Fiorentina.
Podobné akce jsou v zahraničí velice populární. Již před lety je ve vybraných světových metropolích zaštítil časopis Vogue. „Cílem fashion weeku je nabídnout každému zájemci o módu něco. Věříme, že příjemným večerem v Pařížské ulici na módní týden přilákáme nové publikum,“ říká ředitel pražského módního týdne Lukáš Loskot s tím, že se zapojí více než 30 obchodů s butiky v Pařížské, Široké a Jáchymově ulici, které budou mít otevírací dobu prodlouženou do 22h a vlastní program jako představení novinek podzimní kolekce, welcome drink a podobně.
Stěžejním programem fashion weeku jsou samozřejmě přehlídky. Ty proběhnou tentokrát od soboty 3. do pondělí 5. září a to v upravených zásobovacích garážích obchodního domu Kotva. V 16 blocích představí kolekce na příští jaro a léto dvacítka předních českých návrhářů či začínajících talentů z UMPRUM.
Jako obvykle je možné se těšit na jména jako Klára Nademlýnská, Monika Drápalová, Kateřina Geislerová, Jakub Polanka, v zahraničí působící Martina Špetlová a Petra Ptáčková, nové módní hvězdy jako CHATTY, LaFormela, Lukáš Macháček či Odivi.
„Po skončení přehlídkové části módního týdne se v úterý 6. září od 13 do 19 hodin otevřou dveře The Chemistry Gallery, kde si módy chtivé publikum bude moci prohlédnout všechny nové kolekce zblízka a pod jednou střechou,“ připomněla za organizátory Ruth Vojtěchovská. Podle ní se kromě přehlídek na první zářijový týden chystá řada dalších aktivit souvisejících s módou, domácím designem a kreativitou. „Na programu je například filmová předpremiéra, módně-právní konference, víkend udržitelné módy, vernisáže, pop-up instalace a podobně,“ přiblížila Vojtěchovská.