Čtvrtek 9. května 2024, svátek má Ctibor
130 let

Lidovky.cz

Čekstajl

Konec výstřednostem. Gucci ukazuje, jak se móda po pandemii proměnila

V poslední kolekci dům Gucci nastínil, jakým směrem se chce ubírat. (foto z ledna 2023) foto: Profimedia

Po měsících spekulací je to konečně venku! Jednu z nejsledovanějších pracovních pozic v módním průmyslu, post vrchního návrháře italského domu Gucci, obsadil designér Sabato De Sarno. Pokud vám jméno tohoto kreativce a rodáka z Neapole nic neříká, nejste jediní.
  13:00

Ostatně u Gucciho už je dobrým zvykem vytáhnout do vedení hochy ze zastrčených koutů – Tom Ford byl neznámý návrhář z Texasu, Alessandro Michele zase řádovým designérem z ateliéru s doplňky.

Ale stejně jako jeho předchůdci má Sabato rozhodně co nabídnout. Svou kariéru odstartoval u značky Prada, následně zkušenosti sbíral u Dolce & Gabbana, až se v roce 2009 usadil v domě Valentino. Právě tady tvořil ready-to-wear kolekce a loni se také podílel na nejsledovanějších svatebních šatech sezony – v jednoduché róbě se čtvercovým výstřihem si herečka Nicola Peltzová brala Brooklyna Beckhama, nejstaršího syna legendárního fotbalisty.

V poslední kolekci dům Gucci nastínil, jakým směrem se chce ubírat. (foto z...

Jméno nového kormidelníka u Gucciho oznámila francouzská skupina Kering v sobotu, tedy dva měsíce poté, co módní svět šokovala svým rozchodem s miláčkem davů, návrhářem Alessandrem Michelem. Dlouhovlasý vousáč vedl značku od roku 2015 a z nudného tradičního domu se mu podařilo vytvořit nejžádanější brand na trhu. Do kolekcí pod dvěma písmeny G dal totiž všechno – romantismus a divoké vzory, květinami a mašlemi zdobil ženy i muže.

V roce 2021 představoval Gucci až dvě třetiny zisku skupiny Kering a přinesl jí v tržbách deset miliard eur. Jenomže blýskavé cifry přestaly náhle růst a kdo ví, zda za propad mohl covid, zákazník, který neměl výstřední oblečky kam vynést, nebo samotný Michele, jehož styl začal být až snadno předvídatelný. Nyní se šušká, že nadnárodní moloch Kering, do něhož patří i značky Saint Laurent, Balenciaga či Brioni, si nyní u Gucciho přeje méně barev, vzorů i zlata. Namísto výstředních módních hitů chce svým zámožným klientům nabídnout osvědčenou nadčasovou klasiku, která vydrží.

Návrhář Sabato De Sarno má uhladit maximalismus po předchůdci

Gucci je ukázkou toho, jak pandemie změnila podobu módního průmyslu. Zatímco někteří trendoví analytici předpovídali, že zákazník bude po lockdownech prahnout po extravaganci a chtít se na zpřístupněných hromadných akcích blýsknout něčím speciálním, potvrdil se spíše opak. Tedy slova těch, kteří predikovali, že nás covid-19 naučí skromnosti a minimalismu.

Právě v takovém duchu se nesla celá přehlídka, kterou značka Gucci odprezentovala v půlce ledna v Miláně. Gucci už nechce být svérázný ani výstřední, v jeho poslední kolekci není mnoho barev, ba ani špetka romantismu, mašlí nebo jazzu. Gucci nyní ztělesňuje to, co nováček De Sarno – eleganci, strohost a komerční úspěch. Ten zatím nastolil krabicovými siluetami, motorkářskými kombinézami a vysokými tlustými ponožkami.

Ateliéry u Gucciho nyní pracují bez vrchního kreativce, první plody Sabateho práce totiž spatříme až v září na milánském týdnu módy. Nechme se tedy překvapit, zda mu sázka na béžově šedou nudu vyjde.

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!