Čtvrtek 10. října 2024, svátek má Marina
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Čekstajl

Mikinám odzvonilo, módní průmysl se konečně zotavil z covidu. Pánská móda se vrátí k propracované krejčovině

Pánská móda se v nadcházejících sezonách změní a místo teplákoviny se vrátí k propracované krejčovině foto: Profimedia

Doporučujeme
Na začátku tohoto roku se britský malíř a módní ikona David Hockney nechal v rozhovoru pro The Independent slyšet, že „nenávidí, co dnes muži nosí. Je to jen samé sportovní oblečení. Kam se poděl nějaký styl?!“ rozčiloval se pětaosmdesátiletý umělec na zahájení své londýnské výstavy Bigger & Closer.
  14:00

Pro ty, kterým mikiny s kapucí a výrazným logem lezou krkem stejně jako autorovi slavného obrazu A Bigger Splash, má Čekstajl dobrou zprávu – poptávka po teniskách a teplákovině ochabuje, zatímco zvyšující se zájem o eleganci registrují i běžné oděvní řetězce jako Zara, COS či Marks & Spencer.

Vše totiž nasvědčuje tomu, že se módní průmysl konečně zotavil z covidu-19. Během lockdownů trendoví analytici sice předpokládali, že už nikdy nebudeme chtít opustit domov bez pyžama a chlupatých pantoflí, jenomže svět se stále točí a trendy s ním.

V Británii vystřídaly přepnuté košile Borise Johnsona uhlazené obleky Rishiho Sunaka a u nás světlé komplety Petra Pavla nahradily Zemanova neforemná saka s leskem. Streamovacím službám kralují seriály jako dynasty sága Boj o moc, válečné drama Transatlantic nebo špionážní thriller Citadel, kde místo nového modelu bot Air Jordan zahlédnete spíše takovou raritu jako jehlici do kravaty.

Mikinám odzvonilo, módní průmysl se konečně zotavil z covidu. Pánská móda se...

Zbavte se strachu z barev

Že se v módě určené mužům skutečně něco děje, naznačuje i poslední kolekce značky Balenciaga, v níž se neobjevila jediná teniska. Navíc kreativní otec tohoto slavného domu, Gruzínec Demna Gvasalia, se nechal slyšet, že na slavné ošklivky Triple S – boty, které se prodávají za cenu kolem 20 tisíc korun – už se nemůže ani podívat.

Značky jako Louis Vuitton, Dior či Burberry, jež v předchozích sezonách platily za průkopníky sportovního stylu, své poslední přehlídky na milánském týdnu módy zahájily oblekem. Následoval je i designér Dries Van Noten s béžovým trenčkotem a žabkami, Prada svou show otevřela kraťasovým oblekem s černými ponožkami vytaženými proklatě vysoko.

Pánská móda se v nadcházejících sezonách změní a místo teplákoviny se vrátí k...

Matador Ralph Lauren nyní muže přemlouvá, aby se zbavili strachu z barev. A nabízí jim saka ve smaragdově zelené, kanárkově žluté, mandarinkové i třešňové. Podle italského domu Valentino by měli muži nosit místo kalhot více šortek a sukní. Ostatně pro kreativního ředitele Pierpaola Piccioli to byla první pánská kolekce za poslední tři covidové roky.

Nechal se pro ni inspirovat románem Malý život, který v roce 2015 vydala spisovatelka Hanya Yanagiharaová. Některé citace z knihy se objevily přímo na vybraných modelech jako věta „We are so old we have become young again“ (v překladu „Už jsme tak staří, že jsme znovu omládli.“).

Mladšího a odvážnějšího ducha v sobě zřejmě našel celý módní průmysl, který snad konečně pochopil, že i pánská móda může být zábavným segmentem, pokud designéři přestanou lpět na svazujících pravidlech a komplikované architektuře obleku. Poslední milánský fashion week je tak důkazem, že pánský šatník může být plný pestrých možností, pokud se ušije volnější jehlou. Pochopí to i české značky a jejich zákazníci?

Chcete mít zářivý úsměv? Vyhrajte profesionální bělení zubů doma
Chcete mít zářivý úsměv? Vyhrajte profesionální bělení zubů doma

Toužíte po zářivém úsměvu, který dodá vašemu vzhledu sebevědomí? Nyní máte šanci si splnit sen o bílých zubech z pohodlí domova! Zapojte se do naší...