Obrovská poptávka zejména po zájezdech k moři přiměla cestovní kanceláře prodloužit sezonu. Vzhledem k tomu, že mnohé z nejoblíbenějších destinací jsou na léto už takřka vyprodané, našinec hojněji poptává „mimosezonní“ termíny, tedy v září a říjnu. Mnozí spoléhají na nižší ceny oproti hlavní sezoně i na menší „přelidněnost“ v letoviscích. Byť ale kalendář ukazuje teprve červenec, není radno otálet.
Na chorvatské Istrii omezují spotřebu vody, lidé se nesmí sprchovat na pláži |
„Nákup doporučujeme neodkládat, zájem o dovolené je letos obrovský a mnoho hotelů je vyprodaných dlouho dopředu,“ varuje marketingový ředitel cestovní kanceláře Alexandria Petr Šatný. Podobně hovoří i mluvčí cestovní kanceláře Blue Style Ilona Topolová. „Zájezdy na září ještě k dispozici jsou, přesto klientům, kteří mají vybraný konkrétní termín, destinaci i hotel, radíme, aby s rezervací zájezdu nemeškali,“ uvádí. Očekává se totiž, že trend omezené dostupnosti last minute zájezdů se kvůli enormnímu zájmu o cestování přesune i do podzimních měsíců. Zájezdy tedy sice budou, ale lokality mohou být „přebrané“.