1. dubna 2009 Lidovky.cz > Relax > Věda

Apríl: Operátoři se chystají zpoplatnit prozvánění

Ilustrační foto. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Ilustrační foto. | foto: Hynek Glos, Lidové noviny

Od všech tří českých operátorů prosakují informace, že se u nich schyluje k zásadní změně v cenících - za hovor bychom měli zaplatit i tehdy, pokud hovor nebude sestaven.

"Náklady na straně operátora vznikají i v případě, že hovor není sestaven," obhajuje rozhodnutí Martina Krmená, tisková mluvčí T-Mobile. "Že se telefonní hovor začíná tarifikovat až po jeho zahájení je jen zvyklost z doby, kdy mobilní telekomunikační sítě začínaly a jejich účinnost nebyla vždy stoprocentní, což dnes zdaleka neplatí," dodává.

Jinou taktiku pro obhájení tohoto nepopulárního kroku používá Martin Kuňkal z O2. "Podle našeho průzkumu bylo 83 % zákazníků někdy vyrušeno otravným prozváněním," říká a a mává před sebou papíry s barevnými grafy, "a všem těmto lidem chceme jen udělat jejich život s mobilním telefonem příjemnější. Zpoplatnění prozvánění by mohlo tento způsob bezdrátového obtěžování snížit až na čtvrtinu."

A jakou výmluvu si pro nás nachystal Miloslav Pičecký z Vodafonu? "Prozvánění už dávno není jen fenomén dětí a mládeže, stává se z něj nová forma komunikace, podobně jako instant messaging nebo sociální sítě. Zaznamenali jsme dokonce i případy zákazníků, kteří se pomocí prozvánění dorozumívali velice sofistikovaným způsobem: jedno prozvonění znamená tečku, dvě pak čárku. Takto se mohou prostřednictvím Morseovy abecedy snadno domlouvat s celým světem a to bez vynaložení jediné koruny," tluče rozhořčeně do stolu.

"Pro takové zákazníky ovšem připravujeme balíček k tarifům s názvem Prozvoň+, kde za 99 Kč (bez DPH) dostanou měsíčně 1 000 prozvonění zdarma, další se budou účtovat podle jejich tarifu," vysvětluje mluvčí.

A nebojí se operátoři zásahu antimonopolního úřadu? "Velmi pečlivě sledujeme přání našich zákazníků a snažíme se jim nabízet vždy ty nejlepší služby," říká s ďábelským leskem v očích Martina Krmená. "Z minulých zkušeností dobře víme, jak takové změny, jako bylo například rušení bezplatné SMS brány, vyvolávají vlnu demonstrativních odchodů od operátora, které pro něj představují zvýšené náklady, stejně tak jako pro zákazníky. Abychom jich obě strany, zvlášť nyní v době krize, ušetřili, rozhodli jsme postupovat společně." Podle neoficiálních informací je součástí tajné dohody také doložka, podle níž nikdo nenasadí cenu za prozvonění nižší než 10 haléřů.

...
...
...

Vážení čtenáři, pokud jste dočetli až sem, doufáme, že vás tento aprílový článek dobře pobavil. Žádná taková změna se ve skutečnosti nechystá a doufejme, že podobný článek si nikdy nepřečteme jako seriózní.

Najdete na Lidovky.cz