Pátek 26. dubna 2024, svátek má Oto
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Nečase rozčílil výsledek státních maturit. Zkoušku kritizoval i Klaus

Premiéru Petru Nečasovi (ODS) se nelíbí, že by v příštím roce mohla propadnout až třetina maturantů. S takovým výsledkem totiž skončila nedávná generálka státních maturit. Nečas chce po ministru školství Josefu Dobešovi (VV), který převzal osobní garanci projektu, pečlivý rozbor výsledků plošného testování a návrh řešení. Podle Dobeše dostal Nečas z výsledků strach.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JP

j. pindlik

5. 11. 2010 17:23
dům od střechy

1) Má-li mít maturita nějakou váhu, je potřeba ji standardizovat, ať víme, jakou kvalitu garantuje. (viz zahlcení floristických škol policisty se základním vzděláním, kteří maturitu potřebovali "splašit" co nejsnáze). Standardiizaci nechtějí ti, kdo se bojí, že vyjde najevo pravda o kvalitě.

2) naším svorníkem- vševědem kritizovaný postup "stavění od střechy" je naopak správný. Kvalitu vzdělávání lze pozitivně ovlivnit právě tak, že si ujasníme CÍL, tj. profil absolventa, tj. co má zvládnout, pak otestovat, jak současná kvalita odpovídá, a pak stavět výuku tak, aby k danému cíli vedla, a mírou úspěšnosti plnění tohoto cíle hodnotit námi prováděné změny. Mám dojem že VK a další kritici by nejspíš začínali "reformovat" od školek, aby po X letech by zjistili, že vlastně nevědí, co by vlastně měl maturant asi umět.

0 0
možnosti
JS

J. Senmor

2. 11. 2010 5:15
J. Stejskal

Ti co zde si zakladaji na pravopise jsou nejvetsi volove.... doufam ze me ten koho se to tyka rozumi  z.

0 0
možnosti
JH

J. Hochová

6. 11. 2010 7:18
Re: J. Stejskal

Ti, co mají pravopisně chyby (tedy nikoli překlepy), budou samozřejmě prosazovat váš názor.

0 0
možnosti
JS

J. Senmor

2. 11. 2010 0:09
Asi mu dela potize ten

asi mu dela potize ten pisek a to sucho v Kuvaijte Jinak zase jeho prohlaseni odpovida jeho inteligenci '''

Ing Klaus zase zvastal nesmysli jako vzdy..

0 0
možnosti
JS

J. Stejskal

2. 11. 2010 0:38
Re: Asi mu dela potize ten

Když jsme u toho školství - zkontrolujte pravopis. Myslím, že ten kdo jaksi kritiku školství nedokáže v jedné větě bez hrubky, by se jí měl zdržet.

0 0
možnosti
IS

I. Simacek

1. 11. 2010 23:04
hlavně budou mít problémy

studenti na soukromých školách, kde si jaksi myslí, že si vzdělání koupí za peníze. Vylézají tam odtud úplně nepoužitelní absolventi.

0 0
možnosti
MD

m. dubanová

1. 11. 2010 22:24
50 % studentů propadlo z matematiky

a pan Klaus i pan Nečas - nekritizují studenty, že by se měli lépe a více učit, ale málo benevolentní maturitu, já tomu rozumím - hlupákům se lépe vládne..

0 0
možnosti
JH

J. Hochová

6. 11. 2010 7:19
Re: 50 % studentů propadlo z matematiky

Plný souhlas, paná Dubanová

0 0
možnosti
JK

J. Kanioková

1. 11. 2010 21:16
Ráda bych vzkázala panu premiérovi

že to není jen střední školství, že to začíná už na základním. Dnes rodiče, kteří chtějí, aby jejich děti jednou šly na VŠ, tak už v době základní školy musí doma suplovat učitele. Osnovy jsou zřejmě nabobtnalé, učitelé stíhají jen mluvit, mluvit, nejvýš psát na tabuli a žáci jen opisují. Nemají čas na zkoušení jednotlivců u tabule, řeší se skoro vše testama, děcka jen zaškrtávají a když náhodou jdou k tabuli, nejsou schopny souvislé myšlenky či aspoň věty. Autorita učitelů různými "dětskými právy" upadá, nesmějí si dovolit ani křivého pohledu, aby si "chudinky" doma nestěžovaly a někteří rodiče jim nedělali problémy u ředitele. Dnešní absolvent základní školy je na tom o dost hůř než dřív, učiva přibylo, nic se neprobere pořádně do detailů, je to povrchní. Tak se snižují nároky! No, řešení hodné 21. století, ale za to máme svobodnou výchovu a spokojenou užívající si mládež. Pak se divíme, že když přijdou do praxe, jsou často emočně na dně a ..

0 0
možnosti
MM

M. Martinovská

1. 11. 2010 22:17
Re: Ráda bych vzkázala panu premiérovi

No a co, učit se s dětma mně vždycky bavilo, člověk se i něčemu přiučil... Spoustu učebnic mají daleko úžasnější, než za nás... atd. Vzdělání upadá kontinuálně už od dob starého Říma a určitě úplně upadlo., takže je vlastně úplně v mínusu a je lepší rovnou chodit za školu, tam máte aspoň školu života, že.

0 0
možnosti

L. Šepsová MUDr.

1. 11. 2010 21:08
Myslím si,

že přes  výhrady mají maturity nanečisto několik pozitivních efektů. Jedním z nich je odhalení,že král,  čili zde  způsob výuky, je nahý.V tom má asi Klaus  pravdu-začít se má od základních škol.Jistěže se má ale začínat od  rodin,a to je potíž., nejen,co se týče  chování,ale přístupu ke vzdělání. Přestaňme si tedy  dělat iluze o české vzdělanosti , dávno to  není pravda,všeobecná vzdělanost  velmi klesá. Manžel vyučuje  odbornou angličtinu na VOŠ sklářské.Studenti mají maturitu z angličtiny nebo němčiny a nejsou schopni( nejméně polovina) udělat větu se  správným minulým časem, o souslednosti ani nemluvím. Nevím, co berou na gymnaziu,ale my jsme probrali ve francouzštině všechny základní časy včetně  vět  typu: Kdyby si se nebyl díval,nebyl by se mýval kýval!To samé v angličtině. Nyní se na stará kolena učím španělsky a za 11 lekcí již bereme  dle učebnice  Fiesta imperfektum a gerundium.  Zeptat se některého maturanta na tyto časy,by bylo asi jako mluvit   korejsky.A  třeba chemické názvosloví- jen několik studentů dá dohromady správné pořadí- ný, natý ,- itý,- ičitý apod.  Dívka  na VOŠ uměleckého typu klidně  zařadí období secese  do    vlády Karla IV. a nepřipadá ji to vůbec  divné.Nedávno  jsem  jsem konverzovala  se  studentem  VŠ,který dělal  zkoušku z vyšší matematiky o tom, jak jsem dostala v češtině u maturity doplńující otázku ,kdo že to byl Bernard Bolzano?( jednalo se o vědu v době  nár. obrození) a uvedla jsem,že jsme si tehdy naštěstí vzpomněla na větu  Bolzano-Cauchyovu u posloupnost a věděla jsem tudíž,že to byl  krom jiného  i matematik  a fyzik . Tento student  na mne zíral,jako  spadlý z Měsíce-přitom to je jedna ze základních tezí limit  funkce.Je pravda,že my jsme maturovali z matematiky a měli jsme přísného profesora,který naučil .Když jsme něco nevěděli,tak jsme klidně mohli k němu zajet  domů a požádat o pomoc při vypracování úkolů a nikdy si na ušlý čas nestěžoval.

0 0
možnosti
MD

m. dubanová

1. 11. 2010 20:16
to je ale ošklivé!

To že při maturitě - propadla polovina studentů z matematiky, se nelíbilo panu prezidentovi a řekl, " pro mě to je věc zásadní, já jsem byl od počátku odpůrcem státních maturit " a že by se nad nimi měli ještě zamyslet experti, vláda i Parlament"! (ne nad kvalitou vzdělávání, či schopností studentů se učit, ale nad tím, že by TA MATURITA MĚLA BÝT TAK NĚJAK ODLEHČENÁ?)

Premiéru Petru Nečasovi (ODS) se také nelíbí, že by v příštím roce mohla propadnout až třetina maturantů. a oba se shodně pohoršují nad "těžkou" maturitou, ani jeden se nepohoršuje nad tím, že 50ti % studentů - je matematika zcela vzdáleným předmětem!

0 0
možnosti
PJ

P. Janda

1. 11. 2010 19:46
Čemu se to kdo diví?!

Léta létoucí učitelé skuhrají na plat, ale kde můžou, tam se ulijí stejně, jako jejich žactvo. K tomu připočtěte masovou protekci a co vám vyjde? Učitelé nic nenaučí, protože se sami nepřipravují a žáci a studenti zase hřeší na to, že jim to v závěru ti učitelé dají. V tomhle marasmu se nachází naše školství. Něco takového, jako třeba státní maturita naše školství potřebovalo "jako prase drbání"! Neumíš, nebude maturitní vysvědčení a stěžovat si můžeš na lampárně!

0 0
možnosti
JS

J. Stejskal

2. 11. 2010 0:45
Re: Čemu se to kdo diví?!

Ale to fakt není pravda. Buď si to jenom představujete, nebo znáte dva blbé učitele.

0 0
možnosti
PF

P. Fiala

1. 11. 2010 18:59
Jak to dělají firmy, třeba Microsoft

Jistě nepochybujeme, že lidé pracující u firmy Microsoft jsou v určitém oboru vzdělani více, něžlii v jiných. Dokazují to předchozím studiem a následnou certifikací s mezinárodním významem (testy na PC) s ověřením teoretických i aplikačních schopností.

Nechápu, proč se takovému systému většina veřejnosti brání. Jinak to snad být ani nemůže. Vždy je třeba vědomosti nastudovat, pochopit a zapamatovat a naučit se je uplatňovat v praxi. Platí to ve všech lidských činnostech, kde chceme mít jakž takž jistotu, že v globále člověk s certifikátem od Microsoftu má vyšší hodnotu, nežli člověk bez něj. Podobné je to s certifikáty kvality ISO, či získání doktorátu, atp.

0 0
možnosti