Diskuze
Nečase rozčílil výsledek státních maturit. Zkoušku kritizoval i Klaus
Děkujeme za pochopení.
j. pindlik
dům od střechy
1) Má-li mít maturita nějakou váhu, je potřeba ji standardizovat, ať víme, jakou kvalitu garantuje. (viz zahlcení floristických škol policisty se základním vzděláním, kteří maturitu potřebovali "splašit" co nejsnáze). Standardiizaci nechtějí ti, kdo se bojí, že vyjde najevo pravda o kvalitě.
2) naším svorníkem- vševědem kritizovaný postup "stavění od střechy" je naopak správný. Kvalitu vzdělávání lze pozitivně ovlivnit právě tak, že si ujasníme CÍL, tj. profil absolventa, tj. co má zvládnout, pak otestovat, jak současná kvalita odpovídá, a pak stavět výuku tak, aby k danému cíli vedla, a mírou úspěšnosti plnění tohoto cíle hodnotit námi prováděné změny. Mám dojem že VK a další kritici by nejspíš začínali "reformovat" od školek, aby po X letech by zjistili, že vlastně nevědí, co by vlastně měl maturant asi umět.
J. Senmor
J. Stejskal
Ti co zde si zakladaji na pravopise jsou nejvetsi volove.... doufam ze me ten koho se to tyka rozumi z.
J. Hochová
Re: J. Stejskal
Ti, co mají pravopisně chyby (tedy nikoli překlepy), budou samozřejmě prosazovat váš názor.
J. Senmor
Asi mu dela potize ten
asi mu dela potize ten pisek a to sucho v Kuvaijte Jinak zase jeho prohlaseni odpovida jeho inteligenci '''
Ing Klaus zase zvastal nesmysli jako vzdy..
J. Stejskal
Re: Asi mu dela potize ten
Když jsme u toho školství - zkontrolujte pravopis. Myslím, že ten kdo jaksi kritiku školství nedokáže v jedné větě bez hrubky, by se jí měl zdržet.
I. Simacek
hlavně budou mít problémy
studenti na soukromých školách, kde si jaksi myslí, že si vzdělání koupí za peníze. Vylézají tam odtud úplně nepoužitelní absolventi.
m. dubanová
50 % studentů propadlo z matematiky
a pan Klaus i pan Nečas - nekritizují studenty, že by se měli lépe a více učit, ale málo benevolentní maturitu, já tomu rozumím - hlupákům se lépe vládne..
J. Hochová
Re: 50 % studentů propadlo z matematiky
Plný souhlas, paná Dubanová
J. Kanioková
Ráda bych vzkázala panu premiérovi
že to není jen střední školství, že to začíná už na základním. Dnes rodiče, kteří chtějí, aby jejich děti jednou šly na VŠ, tak už v době základní školy musí doma suplovat učitele. Osnovy jsou zřejmě nabobtnalé, učitelé stíhají jen mluvit, mluvit, nejvýš psát na tabuli a žáci jen opisují. Nemají čas na zkoušení jednotlivců u tabule, řeší se skoro vše testama, děcka jen zaškrtávají a když náhodou jdou k tabuli, nejsou schopny souvislé myšlenky či aspoň věty. Autorita učitelů různými "dětskými právy" upadá, nesmějí si dovolit ani křivého pohledu, aby si "chudinky" doma nestěžovaly a někteří rodiče jim nedělali problémy u ředitele. Dnešní absolvent základní školy je na tom o dost hůř než dřív, učiva přibylo, nic se neprobere pořádně do detailů, je to povrchní. Tak se snižují nároky! No, řešení hodné 21. století, ale za to máme svobodnou výchovu a spokojenou užívající si mládež. Pak se divíme, že když přijdou do praxe, jsou často emočně na dně a ..
M. Martinovská
Re: Ráda bych vzkázala panu premiérovi
No a co, učit se s dětma mně vždycky bavilo, člověk se i něčemu přiučil... Spoustu učebnic mají daleko úžasnější, než za nás... atd. Vzdělání upadá kontinuálně už od dob starého Říma a určitě úplně upadlo., takže je vlastně úplně v mínusu a je lepší rovnou chodit za školu, tam máte aspoň školu života, že.
L. Šepsová MUDr.
Myslím si,
že přes výhrady mají maturity nanečisto několik pozitivních efektů. Jedním z nich je odhalení,že král, čili zde způsob výuky, je nahý.V tom má asi Klaus pravdu-začít se má od základních škol.Jistěže se má ale začínat od rodin,a to je potíž., nejen,co se týče chování,ale přístupu ke vzdělání. Přestaňme si tedy dělat iluze o české vzdělanosti , dávno to není pravda,všeobecná vzdělanost velmi klesá. Manžel vyučuje odbornou angličtinu na VOŠ sklářské.Studenti mají maturitu z angličtiny nebo němčiny a nejsou schopni( nejméně polovina) udělat větu se správným minulým časem, o souslednosti ani nemluvím. Nevím, co berou na gymnaziu,ale my jsme probrali ve francouzštině všechny základní časy včetně vět typu: Kdyby si se nebyl díval,nebyl by se mýval kýval!To samé v angličtině. Nyní se na stará kolena učím španělsky a za 11 lekcí již bereme dle učebnice Fiesta imperfektum a gerundium. Zeptat se některého maturanta na tyto časy,by bylo asi jako mluvit korejsky.A třeba chemické názvosloví- jen několik studentů dá dohromady správné pořadí- ný, natý ,- itý,- ičitý apod. Dívka na VOŠ uměleckého typu klidně zařadí období secese do vlády Karla IV. a nepřipadá ji to vůbec divné.Nedávno jsem jsem konverzovala se studentem VŠ,který dělal zkoušku z vyšší matematiky o tom, jak jsem dostala v češtině u maturity doplńující otázku ,kdo že to byl Bernard Bolzano?( jednalo se o vědu v době nár. obrození) a uvedla jsem,že jsme si tehdy naštěstí vzpomněla na větu Bolzano-Cauchyovu u posloupnost a věděla jsem tudíž,že to byl krom jiného i matematik a fyzik . Tento student na mne zíral,jako spadlý z Měsíce-přitom to je jedna ze základních tezí limit funkce.Je pravda,že my jsme maturovali z matematiky a měli jsme přísného profesora,který naučil .Když jsme něco nevěděli,tak jsme klidně mohli k němu zajet domů a požádat o pomoc při vypracování úkolů a nikdy si na ušlý čas nestěžoval.
m. dubanová
to je ale ošklivé!
To že při maturitě - propadla polovina studentů z matematiky, se nelíbilo panu prezidentovi a řekl, " pro mě to je věc zásadní, já jsem byl od počátku odpůrcem státních maturit " a že by se nad nimi měli ještě zamyslet experti, vláda i Parlament"! (ne nad kvalitou vzdělávání, či schopností studentů se učit, ale nad tím, že by TA MATURITA MĚLA BÝT TAK NĚJAK ODLEHČENÁ?)
Premiéru Petru Nečasovi (ODS) se také nelíbí, že by v příštím roce mohla propadnout až třetina maturantů. a oba se shodně pohoršují nad "těžkou" maturitou, ani jeden se nepohoršuje nad tím, že 50ti % studentů - je matematika zcela vzdáleným předmětem!
P. Janda
Čemu se to kdo diví?!
Léta létoucí učitelé skuhrají na plat, ale kde můžou, tam se ulijí stejně, jako jejich žactvo. K tomu připočtěte masovou protekci a co vám vyjde? Učitelé nic nenaučí, protože se sami nepřipravují a žáci a studenti zase hřeší na to, že jim to v závěru ti učitelé dají. V tomhle marasmu se nachází naše školství. Něco takového, jako třeba státní maturita naše školství potřebovalo "jako prase drbání"! Neumíš, nebude maturitní vysvědčení a stěžovat si můžeš na lampárně!
J. Stejskal
Re: Čemu se to kdo diví?!
Ale to fakt není pravda. Buď si to jenom představujete, nebo znáte dva blbé učitele.
P. Fiala
Jak to dělají firmy, třeba Microsoft
Jistě nepochybujeme, že lidé pracující u firmy Microsoft jsou v určitém oboru vzdělani více, něžlii v jiných. Dokazují to předchozím studiem a následnou certifikací s mezinárodním významem (testy na PC) s ověřením teoretických i aplikačních schopností.
Nechápu, proč se takovému systému většina veřejnosti brání. Jinak to snad být ani nemůže. Vždy je třeba vědomosti nastudovat, pochopit a zapamatovat a naučit se je uplatňovat v praxi. Platí to ve všech lidských činnostech, kde chceme mít jakž takž jistotu, že v globále člověk s certifikátem od Microsoftu má vyšší hodnotu, nežli člověk bez něj. Podobné je to s certifikáty kvality ISO, či získání doktorátu, atp.