Podle Andrey Uhrákové ze společnosti Finest Group kladou lidé čím dál větší důraz na design brýlí. Týká se to zejména žen. Každá chce být jiná a od ostatních se odlišit. "Ženy se nebojí, muži k tomu přichází postupně, za rok za dva už to bude lepší," uvedla Uhráková. Cena brýlí, kterou jsou lidé ochotni investovat, se také liší podle pohlaví. Muži jsou opatrnější.
Také podle jednatele společnosti Pronap Petra Rožnovského převládají plastové a barevné brýle. "Do popředí jdou hodně matné povrchové úpravy. Lidé preferují podbarvené brýle. Na čele mají brýle tmavou barvu, barevnější jsou uvnitř," uvedl Rožnovský.
Plast je populární
Trendy v oboru se nemění každý rok. Podle Rožnovského je plast populární asi tři roky. Český trh se od evropského příliš neliší. Brýle pro střední třídu stojí mezi dvěma a třemi tisíci korun.
Podle odborníků dnes potřebuje brýle minimálně na čtení téměř polovina české populace.
Na brněnském veletrhu Opta firmy představují i novinky a lidé se o ně zajímají. Firma ESSILOR - OPTIKA ukazuje na veletrhu v české premiéře novou brýlovou čočku Crizal Prevencia, která jako první na trhu poskytuje selektivní ochranu před škodlivým modrým světlem z LED zářivek a zároveň ochranu před UV zářením. Na trhu střední a východní Evropy bude dostupná od března.