Pátek 6. prosince 2024, svátek má Mikuláš
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Móda v nošení brýlí se příliš nezměnila, vedou plasty i výrazné barvy

  6:48
BRNO - Móda v nošení brýlí se za poslední rok příliš nezměnila. Většina lidí si kupuje plastové brýle. Ženy si stále častěji vybírají výrazné barvy, pozvolna se k tomuto trendu přidávají i muži. Na odborném veletrhu Opta v Brně to řekli ČTK zástupci prodejců.

Móda v nošení brýlí se příliš nezměnila, vedou plasty i výrazné barvy foto: ČTK

Podle Andrey Uhrákové ze společnosti Finest Group kladou lidé čím dál větší důraz na design brýlí. Týká se to zejména žen. Každá chce být jiná a od ostatních se odlišit. "Ženy se nebojí, muži k tomu přichází postupně, za rok za dva už to bude lepší," uvedla Uhráková. Cena brýlí, kterou jsou lidé ochotni investovat, se také liší podle pohlaví. Muži jsou opatrnější.

Také podle jednatele společnosti Pronap Petra Rožnovského převládají plastové a barevné brýle. "Do popředí jdou hodně matné povrchové úpravy. Lidé preferují podbarvené brýle. Na čele mají brýle tmavou barvu, barevnější jsou uvnitř," uvedl Rožnovský.

Plast je populární

Trendy v oboru se nemění každý rok. Podle Rožnovského je plast populární asi tři roky. Český trh se od evropského příliš neliší. Brýle pro střední třídu stojí mezi dvěma a třemi tisíci korun.

Veletrh oční optiky, optometrie a oftalmologie Opta představí 180 značek od zhruba stovky vystavovatelů.

Podle odborníků dnes potřebuje brýle minimálně na čtení téměř polovina české populace.

Na brněnském veletrhu Opta firmy představují i novinky a lidé se o ně zajímají. Firma ESSILOR - OPTIKA ukazuje na veletrhu v české premiéře novou brýlovou čočku Crizal Prevencia, která jako první na trhu poskytuje selektivní ochranu před škodlivým modrým světlem z LED zářivek a zároveň ochranu před UV zářením. Na trhu střední a východní Evropy bude dostupná od března.

Autoři: ,