Autor knihy Jan William Drnek dnes novinářům řekl, že i když jsou obrazy proti reálným zmenšené, díky vysokému rozlišení tisku a přiložené lupě je může čtenář vnímat v jejich skutečné velikosti.
Stal se malý zázrak. Česká literatura září i po knižním veletrhu v Lipsku |
Knih s názvem epopej vychází jen 200 kusů, podle pořadového čísla bude stát od 280 tisíc do 360 tisíc korun a vydavatel ji považuje za investiční záležitost. Díky politice povinných výtisků bude pár kusů dostupných i ve veřejných knihovnách. Zatím nejdražší knihou v Česku bylo třídílné vydání publikace o Sixtinské kapli za 329 tisíc korun.
Epopej vydává nakladatelský dům Albatros Media pod hlavičkou své nové značky exkluzivních publikací Valer. Plátna vyfotografoval Jan William Drnek, texty přidali historikové či třeba filozof Miroslav Petříček. Pouzdro na knihu obsahuje kromě lupy a drahých kamenů také šperk, jeho podobu navrhla výtvarnice Jarmila Mucha Plocková. Pro svůj pozlacený šperk ze stříbra zvolila do středu sluneční kámen - prastarou pryskyřici - jantar. Výrobcem jsou Vladimír Komňacký a rodinná firma Belda factory, která se stará také o české korunovační klenoty.
Vydávání luxusních publikací, které vedle výtvarných děl mohou být také výnosnou investicí, se v Česku věnují i další nakladatelé. Přidanou hodnotou je u nich skloubení nejnovějších technologií, jež umožňují velmi kvalitní tisk kopií uměleckých děl, a ruční práce při vázání knihy. Některé mají zlatou ořízku, pečlivě se vybírá kůže na vazbu.
Sixtinská kaple, Buonarroti i da Vinci
Svou edici Luxusní knihovna má nakladatelství Euromedia Group, to zatím za nejvyšší cenu prodávalo titul Sixtinská kaple. Z ceny za knihu šel určitý podíl na udržování slavné vatikánské památky. Vyšlo 1999 kusů pro celý svět, z 61 kusů pro ČR zbývá k prodeji kolem deseti kusů.
Leonardo da Vinci uměl psát i malovat oběma rukama, tvrdí studie |
Před dvěma lety Luxusní knihovna přišla se dvěma tituly, které populární formou seznamují s dílem Michelangela Buonarrotiho a Leonarda da Vinci. Kniha s pořadovým číslem 1 stála v obou případech 47 700 korun, dvojka o 2 tisíce méně. „Největší zájem je o prvních deset čísel. Jsou nejdražší, ale přesto jsou prodané mezi prvními,“ řekl tehdy Zdeněk Novák, šéf marketingu společnosti Euromedia Group. V první desítce nezáleží na ceně, ale na tom mít možnost vlastnit „top číslo“. Nakladatel u podobných knih garantuje, že nikdy nevyrobí dotisk původního nákladu - díky tomu časem roste sběratelská cena knihy.
Tým, který stál ze vznikem obrazové publikace Muchovy epopeje, uvedl, že už má zájemce na knihu s pořadovým číslem jedna. I na podobné knihy se vztahuje zákon o povinném výtisku, do veřejných knihoven se tak dostane pět kusů epopeje.