Na programu mělo kino tehdy dva filmy - sovětský snímek Pod plnými plachtami a širokoúhlou podívanou Nejlepší část o budovatelích vysokohorské přehrady s Gérardem Philipem v hlavní roli.
Návštěvnost i tržby kin stoupají. V létě vyletěly vzhůru téměř o třetinu |
Nový systém záznamu obrazu, nazvaný Cinemascope, divákům nabídl něco do té doby nevídaného. Tradiční filmový obraz má poměr šířky k výšce 1,37:1, širokoúhlý Cinemascope, který se prosadil začátkem 50. let v USA, nabídl poměr 2,66:1, později zúžený na 2,35:1. Širokoúhlý formát se postupně rozšířil i do dalších kin po celé republice, druhým z nich bylo dva roky po Alfě kino na pražské periferii, v Modřanech.
Od 60. let se začaly objevovat i československé širokoúhlé snímky, jedním z prvních byl proslulý Rychmanův muzikál Starci na chmelu z roku 1964. Ten byl natočen na „meziformát“ s poměrem stran 2,55:1. Jen krátce po „Starcích“ pak i do Československa dorazila další novinka: sedmdesátimilimetrový filmový pás.