Čtvrtek 19. května 2022, svátek má Ivo
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Proti hamburgerům bojuje v Japonsku kreslená postavička. Propaguje ryby

Magazín

  5:00
TOKIO - Japonsko přineslo na jídelní stoly po celém světě suši a sašimi. Mladí konzumenti se však začínají k rybám obracet zády a dávají přednost hamburgerům a smaženým kuřatům. Ve snaze zastavit pokračující pokles konzumace ryb se japonská vláda obrátila na reklamní agenturu, aby jí jedna z jejích postaviček pomohla propagovat ryby mezi mladými.

V Japonsku bude mezi mladými propagovat ryby kreslená postavička foto: Reprofoto

Postavička Kirimičan s hlavou ve tvaru filetu z lososa byla vládou jmenován velvyslancem, který má přilákat mladé zákazníky v supermarketech k pultům s rybami, napsal list Financial Times. „Mysleli jsme, že roztomilá postavička jako Kirimičan by mohla pomoci změnit obraz ryb a udělat z nich něco veselého a zábavného,“ uvedlo ministerstvo zemědělství a rybolovu v prohlášení.¨

V Japonsku vzkvétá nový sexuální trh, s gerontopornografií

Historicky byly mořské plody důležitou součástí japonské stravy. Na japonských stolech se objevuje široká nabídka rybích produktů, od nahožábřích plžů či jedovaté ryby fugu po tuňáka a lososa používané v suši. Nicméně po vzoru západu začínají lidé v Japonsku jíst stále více masa a mléčných produktů, což se projevuje poklesem poptávky po rybách, přestože Japonsko má nadále vysokou spotřebu ryb na hlavu.

Klesající poptávka

Spotřeba masa v Japonsku překonala spotřebu ryb v roce 2006. Podle ministerstva rybolovu roční spotřeba ryb na hlavu klesla ze svého vrcholu v roce 2001, kdy činila 40 kilogramů, do roku 2013 o třetinu. V roce 2013 činila v Japonsku 27 kilogramů na hlavu; celosvětový průměr byl zhruba 20 kilogramů.

Sushi

Postupně klesá i dovoz ryb do Japonska. Loni se jeho hodnota snížila o tři procenta. Pokles poptávky pro rybách v Japonsku přichází v době, kdy naopak v jiných částech světa roste. Spotřebitelé hledají zdravější stravu a obracejí se tak k rybám. 

Postavička Kirimičan, která se veřejnosti představila loni, má nyní na Twitteru 235 000 fanoušků. Oblíbená je zvláště mezi dívkami ve věku 15 až 24 let.

Autoři: ,

Půst, občas večeře, čtyři kávy denně. Jak jíst podle výživového poradce Havlíčka

Premium Strava ovlivňuje nejen naši váhu či kondici, ale i náladu a zdravotní stav. Ostatně až dvě třetiny všech nemocí mají...

Vláda má 20 korun z každého litru benzinu, říká šéf sítě levných čerpacích stanic

Premium Nikoho nenechají na pochybách, že tohle je nízkonákladová firma, kde se nehýří. Okázalost tu nemá místo. Spolumajitel...

Všechno vymyslela Škrlová. Je to hlava manipulace, říká režisér Síbrt

Premium Před patnácti lety Česko šokovala kuřimská kauza. Týrání malých chlapců nejbližšími příbuznými i podivná role „Aničky“....

Právě čtete

      Mohlo by vás zajímat