Sobota 27. července 2024, svátek má Věroslav
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 49  Kč / 1. měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Magazín

V Japonsku vypnuli přetíženou linku se stížnostmi na byrokracii

Mobilní telefon. foto: Shutterstock

TOKIO - V Japonsku museli krátce po spuštění vypnout platformu, kde si občané mohli stěžovat na přebujelou byrokracii, všimla si agentura AFP. Elektronická linka bylo pozastavena po pouhých devíti hodinách fungování kvůli příliš vysokému množství podnětů.
  6:14

„Dostali přes 3000 e-mailů, které teď musíme přečíst,“ uvedl na twitteru čerstvě jmenovaný ministr pro reformu státní správy Taró Kóno. Nového ministra zájem o systém, která byl spuštěn ve čtvrtek, zaskočil. „Dostali jsme o mnoho více podnětů, než jsme čekali,“ přiznal ministr.

V japonských supermarketech doplňuje potraviny dvoumetrový robot. Zboží rovná pomocí třech prstů

Nový japonský premiér Jošihide Suga označil správní reformu a zkrocení přebujelé byrokracie za prioritu svého kabinetu. Podobný cíl ovšem měly i předchozí vlády premiéra Šinzóa Abeho, ve kterých Taró Kóno zastával posty ministra zahraničí (2017-2019) a ministra obrany (2019-2020).

Zbytečné papírování a úřední šikana jsou známými problémy veřejné správy v Japonsku, uvádí agentura AFP. Japonská státní správa má překvapivě ve srovnání s dalšími rozvinutými zeměmi jasné zpoždění v používání digitálních technologií.

Autor: